بانوان روستایی شرکت کننده در جشنواره بازیهای بومی محلی نکا در رشته های دومیدانی، دارت و طناب کشی با هم رقابت کردند و در پایان و به بانوان برتر جوایزی اهدا شد .

جشنواره بازهای بومی محلی بانوان روستا در شرق مازندران برگزار شد

 

شرق مازندران: همزمان با تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر جشنواره بازی های بومی محلی بانوان روستایی شهرستان نکا بشب گذشته در سالن ورزشی روستای شهاب الدین این شهرستان برگزار شد.

بانوان روستایی شرکت کننده در این جشنواره در رشته های دومیدانی، دارت و طناب کشی با هم رقابت کردند و در پایان و به بانوان برتر جوایزی اهدا شد .

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی مازندران در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری این جشنواره را علاوه بر معرفی بیشتر ورزش های سنتی و بومی مازندران ، ترویج ورزش و توجه به سلامتی در میان بانوان و دختران روستایی این استان اعلام کرد .
رضا بحرگرد ترویج و احیای ورزش های سنتی و بازی های بومی – محلی را از برنامه های مهم در روستاها دانست و گفت که این برنامه با قوت دنبال می شود چرا که احیای ورزش روستایی، احیای ارزش ها و باورهای محلی است.
وی بر ضرورت احیای ورزش های سنتی و محلی در روستاها برای نشاط مردم تاکید کرد و افزود: تخصیص اعتبارات، تامین امکانات و فضاهای مناسب نقش مهم و موثری در توسعه و گسترش ورزش روستایی دارد که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب به پیشرفت های بیشتری دست یابیم.
رئیس اداره ورزش و امور جوانان نکا نیز توجه به ورزش بانوان را از برنامه های مهم این اداره معرفی کرد و گفت که این برنامه با قوت دنبال می شود و شاهد پیشرفت های خوبی در این زمنیه بوده ایم.
مجتبی رضایی توجه به ورزش بانوان را یکی از اولویت های مهم دانست و افزود : سالن ها و فضاهای ورزشی برای بانوان و ساعات مخصوص برای آنان در شهرستان در نظر گرفته شده است تا بدون دغدغه به ورزش پرداخته و با افزایش تحرک، سلامت خود را افزایش دهند.
در این مراسم همچنین به مناسبت سالروز تولد ‘ زینب سالخورده ‘ فرزند شهید مدافع حرم شهید محمدتقی سالخورده در روستای شهاب الدین از این دختر ۳ ساله تجلیل شد.