شهید رمضان موسی‌نژاد گل‌چالی متولد 1339 فرزند جلیل از شهرستان نکا اعزامی از لشکر 77 خراسان در سال 62 در درگیری با دشمن در منطقه عملیاتی خرمال به درجه شهادت نائل آمد و امشب (چهارشنبه شب) 21 مهرماه مراسم وداع با این شهید در مصلای نکا برگزار و پنج‌شنبه 22 مهرماه آئین تشییع پیکر پاکش در نکا برگزار می‌شود.

شرق مازندران عصر روز عاشورا, بوی کربلا گرفت

 

به گزارش شرق پرس (شرق مازندران) عصر عاشورای امسال روستای آجند نکا در بخش مرکزی، علاوه بر شهادت سرور و سالار شهیدان حسین‌ ابن علی(ع) و یارانش، در فراق ۳۳ ساله دوست، هم‌رزم و هم‌محلی خود عزادار شدند و در وداعی باشکوه، پیکرش تا مصلای نکا بدرقه‌اش کردند.

 

 امروز روستای آجند که در هشت سال دفاع مقدس ۶ شهید علی موسی‌نژاد، سردار شهید احمد شیرخانی، شهید رحیم فتحی، سردار شهید غلام‌علی مرادیان، شهید رمضان موسی‌نژاد و شهید شیخ رحمت فتحی را تقدیم انقلاب کرده است؛ بوی خوش شهادت گرفته و این روستای کوچک با مردمانی بزرگ و دریایی میزبان پیکر پاک شهید رمضان موسی‌نژاد گل‌چالی شهید تازه تفحص شده است.

 

شهید رمضان موسی‌نژاد گل‌چالی، بعد از ۳۳ سال به وطن بازگشت و این روزها نه تنها خانواده بلکه دوستان و همرزمان این شهید در روزهایی که متعلق به سید و سالار شهدا است سر از پا نمی‌شناسند و امروز با حضور خود در وداع با این شهید در زادگاهش روستای آجند نکا، دلبستگی خود به شهدا را نشان دادند.

 

امروز در عصر عاشورا همه آمدند تا اعلام کنند که با گذشت ۳۳ سال از مفقودالاثری این شهید ارزشمند و بعد از گذشت دهها سال از جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی نه تنها دشمنی و کینه توزی‌های دشمنان از یاد این مردم نرفته است، بلکه ارزش‌های دفاع مقدس پررنگ‌تر از همیشه در دل و جان این مردم ریشه دوانیده است.

 

مراسم وداع با این شهید ارزشمند و بزرگوار در روستای آجند با حضور مردان و زنان این روستا و جوانان و پیران برگزار و ضمن دسته‌روی در این مراسم نوحه خوانی و مداحی توسط مداحان در فراق این شهید انجام شد.

 

شعبان محسنی از شرکت کنندگان در این مراسم که خود از رزمندگان سال‌های دفاع مقدس است، با اشاره به جایگاه بلند شهید و شهادت به خبرنگار فارس گفت: امروز حضور پرشور مردم در این روستا نشان داد که ارزش‌های انقلاب همچنان در جامعه طنین‌انداز است و مردم در هر شرایطی تابع ولایت و اسلام هستند.

 

وی با اشاره به اینکه مردم نکا در طول دفاع مقدس و انقلاب وفاداری خود را به نظام نشان داده‌اند، افزود: علاوه بر بیش از ۴۳۰ شهید در دفاع مقدس وجود ۵ شهید مدافع حرم بیانگر ان است که مردم ولایت‌مدار این خطه همواره در پای ارزش‌های انقلاب بوده و تابع ولایت و رهبری هستند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا در مورد این شهید به خبرنگار فارس گفت: شهید رمضان موسی‌نژاد گل‌چالی، از جمله شهدای جاویدالاثر شهرستان نکا بود که سوم اسفند ماه سال ۶۲ در منطقه خرمال به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر این شهید بزرگوار پس از گذشت ۳۳ سال، از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

 

سید ابراهیم شریفی اظهار کرد: علاوه بر برگزاری مراسم وداع این شهید در زادگاهش روستای آجند در عصر امروز چهارشنبه، مراسم وداع و بزرگداشت این شهید، امشب چهارشنبه شب ۲۱ مهرماه همزمان با شب شام غریبان امام حسین(ع) در مصلای نکا برگزار می‌شود.

 

به گزارش فارس، همزمان با تفحص در منطقه عملیاتی چیلات دهلران و خرمال دو شهید سال‌های دفاع مقدس از طریق DNA  در استان مازندران شناسایی شدند که این دو شهید متعلق به شهرهای نکا و بابل هستند که پیکرهای پاک و مطهرشان همزمان با دهه اول محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع) تشییع می‌شود.

 

براساس اعلام مسؤولان استانی و سپاه کربلای مازندارن، پیکرهای پاک این دو شهید بزرگوار و ارزشمند محمدتقی رسولیان شیادهی از بابل و رمضان موسی‌نژاد گل‌چالی از نکا که به تازگی در مناطق عملیاتی چیلات دهلران و خرمال مورد تفحص قرار گرفتند، دوشنبه ۱۹ مهرماه همزمان با هشتمین روز ماه محرم به مازندران انتقال داده شد.

 

شهید رمضان موسی‌نژاد گل‌چالی متولد ۱۳۳۹ فرزند جلیل از شهرستان نکا اعزامی از لشکر ۷۷ خراسان در سال ۶۲ در درگیری با دشمن در منطقه عملیاتی خرمال به درجه شهادت نائل آمد و امشب (چهارشنبه شب) ۲۱ مهرماه مراسم وداع با این شهید در مصلای نکا برگزار و پنج‌شنبه ۲۲ مهرماه آئین تشییع پیکر پاکش در نکا برگزار می‌شود.

 

 

فارس