در نخستین جشنواره گلاب گیری که درجنوب شهرستان ساری و دودانگه برگزار شد , تمبر جشنواره گل‌محمدی همراه با آئین سنتی گلاب‌گیری رونمایی شد.

به گزارش شرق پرس نخستین جشنواره گلاب‌گیری از روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه در روستای کلیج‌کلا منطقه دودانگه ساری درحالی برگزار شد که عطر گل‌محمدی کل مکان برگزاری را پر کرده بود.

ابتدای این مراسم با برداشت نمادین گل‌محمدی همراه با آئین سنتی موسیقی مازندرانی با استقبال چشمگیر مردم به‌ویژه کشاورزان منطقه برگزار شد.

در این مراسم تمبر جشنواره گل‌محمدی همراه با آئین سنتی گلاب‌گیری و طرح توسعه‌ای یک‌هزار هکتاری باغ‌های مازندران رونمایی شد.

در حاشیه برگزاری این جشنواره، غرفه‌های مختلف از محصولات گل‌محمدی از جمله گلاب، اسانس و سایر در معرض عموم به نمایش گذاشته شد.

موضوعی که بیش از پیش در این جشنواره جلوه‌گر بود اینکه بارش‌های رگباری شرکت‌کنندگان این جشنواره را غافلگیر کرد؛ با وجود اینکه از قبل هشدارهای هواشناسی داده شده ولی در این مراسم تمهیدات لازم برای افراد دیده نشد.

 

نخستین جشنواره گلاب گیری در جنوب شهرستان ساری برگزار شد+ تصاویر نخستین جشنواره گلاب گیری در جنوب شهرستان ساری برگزار شد+ تصاویر

 

فارس