نشست وزیران خارجه سه کشور ایران ترکیه و آذربایجان به میزبانی شهر توریستی رامسر در غرب استان مازندران آغاز شد.

 

 

به گزارش شرق پرس  نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه امروز سه شنبه در محل هتل بام سبز رامسر آغاز شد.

 

 

این نشست سه‌جانبه به صورت دوره‌ای به میزبانی یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود که این دوره با هماهنگی وزارت خارجه در رامسر برگزار می‌شود.

 

 

گفته می شود در این دوره محمدجواد ظرف، مولود چاوش اوغلو و المار ممدیارف درباره مسایل مشترک سه جانبه، مبارزه با تروریسم و افراطی گری و ترانزیت کالا بحث و گفت و گو می کنند.

 

نشست وزیران خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه در مازندران آغاز شد

 

نشست های قبلی وزیران خارجه سه کشور به ترتیب سال ۲۰۱۱ میلادی در ارومیه، سال ۲۰۱۲ در نخجوان و سال ۲۰۱۴ در شهر وان ترکیه برگزار شد.

 

در اجلاس چهارم مسائل مربوط به روابط کشورها، موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث می‌گیرد و همچنین با توجه به درگیری و اختلاف مرزی که میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان پیش آمده احتمالا یکی از موضوعات مورد بحث همین خواهد بود.

 

 

 +تکمیلی

 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در سخنان خود در این نشست با اشاره به اشتراکات تاریخی و جغرافیائی و فرهنگی با ترکیه و آذربایجان بر سیاست ثابت ایران برای گسترش همکاری ها با این دو کشور و همه کشورهای همسایه تاکید کرد.

 

 
وزیر خارجه با اشاره به نتایج نشست های قبلی سه جانبه خواهان گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف از جمله توریسم، انرژی و حمل و نقل شد. 
 
 
 
وزیر امور خارجه آذربایجان نیز با تشریح آخرین تحولات جاری در منطقه قره باغ، انرژی و حمل و نقل و سرمایه گذاری را بعنوان برخی از مهمترین حوزه های گسترش همکاری های اقتصادی سه کشور معرفی کرد.
 
 
 
خبری گزاری صداوسیما نوشت: وزیر خارجه ترکیه نیز با تبریک مجدد به جمهوری اسلامی ایران و دکتر ظریف برای مدیریت موفق مذاکرات هسته ای و تشریح مواضع ترکیه در خصوص بحران قره باغ، توریسم، تجارت، حمل و نقل و انرژی را مهمترین ظرفیت های گسترش همکاری اقتصادی سه جانبه دانسته و تاکید کرد کمیته های فرعی اجلاس سه جانبه می بایست فعال شود.