به همت اداره فرهنگ و ارشاد و در آستانه گرامی داشت هفته معلم, در دومین سال متوالی نمایشگاه بزرگ کتاب در بهشهر افتتاح شد.

نمایشگاه بزرگ کتاب در بهشهر افتتاح شد

 

 

به گزارش شرق پرس مسعود فلاح، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر در حاشیه افتتاح این نمایشگاه که با حضور امام‌جمعه و مسئولان شهرستانی برگزار شد در گفتگو با مهر افزود: برپایی این نمایشگاه ازجمله اقدامات فرهنگی برای رشد و تعالی توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی است که با قوت دنبال می‌شود.

 

 

وی با اعلام اینکه در این نمایشگاه دو هزار عنوان کتاب در ۲۰ هزار جلد در موضوعات مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، دینی و… به نمایش گذاشت ه‌شده است، افزود: کتاب‌خوانی در جامعه باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر ادامه داد: شهرستان بهشهر دارای پیشینه ارزشمند در فرهنگ و دین است و اینکه همه اقشار مختلف جامعه به کتاب‌خوانی توجه دارند بیانگر اهتمام به این مسئله و توجه به دغدغه‌های فرهنگی است و حتی در نمایشگاه‌های قبل دیده‌شده افراد با گونی کتاب می‌بردند که بیانگر شخصیت فرهنگی مردم این دیار است.

 

 

فلاح همچنین از رونمایی دو کتاب در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و افزود: کتاب «گنجینه گویش‌های ایرانی» اثر جعفر اکبرپور و کتاب «بهشهر سرچشمه انقلاب اسلامی است» اثر علی اکبرفخاریان ازجمله کتب با موضوعات فرهنگ بومی و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس است که توسط دو نویسنده بهشهری به رشته تحریر درآمده است.

 

 

امام‌جمعه بهشهر نیز در حاشیه مراسم با تأکید برنهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی توسط رسانه‌ها و مسئولان فرهنگی گفت: یکی از راه‌های نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی، برپایی این نمایشگاه‌های کتاب است.

 

 

حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری افزود: اعتلای فرهنگ جامعه درگرو افزایش و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی است و لذا باید با اهتمام به این مسئله در این راستا تلاش شود.

 

 

گفتنی است نمایشگاه بزرگ کتاب بهشهر در آستانه هفته معلم برپا و به مدت یک ماه در مجتمع دارالسلام بهشهر با تهیه ویژه برای عموم دایر است.