نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به آمادگی ایران برای اعزام حجاج به عربستان گفت: نگاه ایران به حج، نگاهی فرامذهبی است. مسائل قومی و فرقه ای را در موضوع حج دخالت نمی دهیم

قاضی عسگر: هنوز هم آمادگی اعزام حجاج ایرانی را به حج داریم

 

به گزارش شرق پرس نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: با وجود این که خیلی دیر شده است اما اگر همین امروز هم عربستان شرایط ما را بپذیرد و امنیت حجاج را تصمین کند، در این فرصت باقی مانده به تعدادی که برایمان امکان دارد، حجاج را برای اعزام آماده می کنیم.
 
 حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر که روز های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به پاکستان سفر کرده بود، این مطلب را روز گذشته در مصاحبه با شبکه خبری اردو زبان ‘سَچ تی وی’ پاکستان مطرح کرد و گفت: ایران همیشه تلاش کرده است که روابط خوب با عربستان داشته باشد. براین باوریم که اتحاد کشورهای اسلامی به نفع جهان اسلام است. اگر مسلمانان نتوانند در کنگره عظیم حج اتحاد و یکپارچگی خود را به نمایش بگذارند، پس درکدام مناسک واعمال عبادی می توانند به این زیبایی وعظمت، وحدت خود را به رخ جهانیان بکشانند.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: نگاه ایران به حج، نگاهی فرامذهبی است. مسائل قومی و فرقه ای را در موضوع حج دخالت نمی دهیم و چنین موضوع های را در آنجا (در عربستان) مطرح نمی کنیم. خیر خواه مسلمانان هستم و حج را نماد قدرت واقتدار اسلام می دانیم. همه مسلمانان باید تحت پرچم اسلام متحد شوند. حضرت امام خمینی(ره) که بانی انقلاب اسلامی هستند فتوا دادند که همه مسلمانان باید پشت سر یک امام در مسجد الحرام ومسجد شریف نبوی(ص) نماز بخوانند.
وی در ادامه گفت: امسال برای حج، همه مقدمات را برای حجاج ایرانی فراهم کرده بودیم اما مسئولان عربستان با تاخیر برای مذاکره از ما دعوت کردند. با وزیر جدید حج عربستان بعضی موارد را توافق کردیم. آنها گفتند: ویزای الکترونیک برای حجاج صادر می کنیم. ۵۰ درصد حجاج بیت الله الحرام را هواپیمایی ایران و ۵۰ درصد زائران را توسط هواپیمایی سعودی انجام شود. ما حرفی نداشتیم ولی مشکلات اساسی دیگر ما را حل نکردند. به این خاطر امسال حجاج ایرانی به مکه مشرف نمی شوند.
به گزارش ایرنا, قاضی عسگر در ادامه با بیان حوادث ناگوار سال گذشته ازجمله شهادت صدها نفر از حجاج ایرانی در فاجعه منا، سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و تعرض به دو نوجوان ایرانی در سفر عمره، گفت: مقامات عربستان با این پیشینه نه چندان خوب، باید امسال به ما تضمین بدهند که برای کرامت حجاج وسلامت جان حجاج ایرانی تمهیدات و اقداماتی به عمل خواهند آورد.