معصومی معاون فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران گفت: کتاب عکس"اینجا شهیدآباد است" در 500 جلد به چاپ رسید و به خانواده شهدای روستای شهیدآباد و مردم این روستا تقدیم شد.

 

 

به گزارش شرق پرس مهدی معصومی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: هم‌زمان با بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، دومین سری از کتاب عکس «اینجا شهیدآباد است» در مسجد روستای شهیدآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بهشهر به نمایش درآمد.

 

 

وی با بیان اینکه سری نخست این کتاب نیز در هفته هنر انقلاب اسلامی و یادبود شهید اهل قلم مرتضی آوینی، با حضور مدیر حوزه هنری، مدیرکل صدا و سیمای مازندران و جمعی از مسؤولان محلی در روستای شهیدآباد رونمایی شده بود، افزود: سری دوم نیز با همکاری حوزه هنری مازندران و انتشارات سوره مهر، شامل ۵۸ قطعه عکس رنگی و حاصل یک‎سال گفت‌وگو با خانواده‎های شهدای روستای شهیدآباد، پژوهش و تحقیق از نوع پوشش، زندگی، شغل، رفتار و ظرفیت‌های موجود در این روستا ست.

 

کتاب عکس " اینجا شهید آباد است" در مسجد این روستا به نمایش درآمد

 

 

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران ادامه داد: این کتاب عکس در ۵۰۰ جلد، در قطع خشتی و با هزینه ۲۰ میلیون تومان به چاپ رسید و به خانواده شهدای روستای شهیدآباد و مردم این روستا تقدیم شد.

 

 

معصومی بیان کرد: در واقع سازمان تبلیغات اسلامی هر ساله روستاهایی را براساس شاخصه‌های مد نظر خود، به‌عنوان شاخص معرفی می‌کند و برای انتقال ارزش‌های اسلامی و انقلابی در آن، از دست‌اندرکاران فرهنگ و هنر استان مربوطه می‌خواهد تا در مدت چند سال، نسبت به انتقال این ارزش‎ها در قالب نوشته، فیلم و عکس اقدام کنند.

 

 

 

مسؤول خانه عکاسان حوزه هنری مازندران هدف از این کار را انتقال ارزش‎های انقلابی و شاخص بودن روستای شهیدآباد به دلیل برخورداری از بیشترین شهید و ایثارگر در دوران دفاع مقدس به نسبت جمعیت موجود در آن زمان عنوان و اظهار کرد: این روستا دارای ۵۲ شهید است که کوچک‌ترین آنها عبدالله نظری شهید ۱۴ ساله و مسن‎ترین آنها نیز شهید میرشریف مشکواتی نام بود که در زمان شهادت، ۵۷ ساله بود.

 

 

وی در پایان گفت: این مجموعه عکس با همکاری سینا دلشادی مدیر حوزه هنری مازندران انجام شد و برش کوچکی از ایستادگی، مقاومت، ایثار و جریان زندگی همراه با امید است تا بگوییم که سراسر ایران اسلامی، «شهیدآباد» است.