رییس تامین اجتماعی بهشهر با اشاره به بدهی سنگین شرکتهای بهشهری گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی ماهانه 10 میلیارد تومان حقوق دریافت می کنند اما حداکثر دریافتی ما در ماه 5 میلیارد تومان است.

 

 

 

به گزارش شرق پرس محمد حسین ستونه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود بدهی های شرکتهای مختلف در بهشهر به این اداره، در پرداخت مستمری به بازنشستگان و مسائل مختلف بیمه ای، کوتاهی نشده است.

 

وی گفت: ۸۰ درصد شرکتهای ما، در بهشهر دارای سرمایه در گردش مناسب نیستند و معمولا با فروش منزل و زمین و… برای شرکت های خود سرمایه گذاری کرده و به نوعی با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند و نیازمند تسهیلات برای رفع مشکلات هستند.

 

رییس تامین اجتماعی بهشهر با بیان اینکه از طریق قانون بخشودگی، بخش اعظمی از مشکلات مالی کارفرمایان برطرف شده است، یادآور شد: همچنان بخشی از این بدهی ها وجود دارد و افراد نیازمند مساعدت های مالی هستند.

 

ستونه ادامه داد: بند ‘و’ ماده ۸۰ کمک کار تولید و حفظ کارگران و افزایش تعداد نیروی کار است که در ماههای پایانی قرار دارد و امیدواریم در برنامه ششم نیز این برنامه گنجانده شود که براساس این قانون، اگر شرکتی مازاد نیرو داشت دولت ۱۸ تا ۲۰ درصد بیمه را متحمل می شد و بدین وسیله اشتغال زایی مناسب انجام می شود.

 

وی گفت: در منطقه ما و استان مازندران استقبال مناسبی از این طرح در طول دوره مصوب شده، انجام نشد که امیدواریم در برنامه بعدی این مسئله مورد توجه کارفرمایان قرار گیرد و بدین ترتیب در بخش اشتغال زایی، شاهد رشد اشتغال و کاهش بیکاری باشیم.

 

رییس تامین اجتماعی بهشهر، در خصوص کارگران صدرا و بازنشستگی آنان نیز گفت: حدود ۴۰۰ نفر از کارگران صدرا در بهشهر بازنشسته شدند و در همین اواخر نیز ۶۰ نفر از این نیروها بازنشسته شدندو تنها ۲۰ نفر از نیروهای بازنشسته در صدرا باقی مانده اند که در حال انجام کارهای پایانی آنان برای بازنشستگی هستیم.

 

ستونه با بیان اینکه تامین اجتماعی بهشهر ۴۰ هزار نفر بیمه شده و ۱۰ هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی را تحت پوشش خود دارد اظهار کرد: بازنشستگان تامین اجتماعی ماهانه ۱۰ میلیارد تومان حقوق دریافت می کنند اما حداکثر دریافتی ما در ماه ۵ میلیارد تومان است.