فایننشال تایمز با اشاره به رقابت جدی روحانی با منتقدان دولتش نوشت : شرکت‎های بین المللی به‌ویژه در حوزه انرژی به‌شدت تحت تأثیر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران هستند...

شرکت‎های بین المللی تحت تأثیر نتیجه انتخابات ایران

 

 

به گزارش شرق پرس, روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی به انتخابات ایران پرداخت و نوشت: بهار سال ۲۰۱۷ یکی از مهمترین فصل‌ها طی سال‌های اخیر است. بهار امسال موسم انتخابات در فرانسه، انگلیس، کره جنوبی و مهمتر از همه ایران است.

 

این روزنامه افزود: شرکت‎های بین المللی به‌ویژه در حوزه انرژی به‌شدت تحت تأثیر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران هستند.

 

فایننشال تایمز رقابت میان حسن روحانی با «اتیکت اعتدال» و ابراهیم رئیسی با «اتیکت اصولگرایی» را جدی دانست و نوشت: باید گفت نه روحانی آنقدرها که می‌گویند لیبرال است و نه رئیسی آنقدرها غیرمنعطف و خشن.

 

منبع یادشده در ادامه نوشت: اهمیت انتخابات ایران نسبت به سایر کشورها به‌خاطر چالش روابط تهران با غرب و همچنین فشار تحریم‌های آمریکاست. بسیاری از کشورهای اروپایی خواهان افزایش تجارت با بخش نفت و گاز ایران هستند، اما هنوز دست نگه داشته‌اند و با وجود امضای توافق هسته‌ای، در تردید به‌سر می‌برند.

 

به همین دلیل برآورده کردن انتظارات اقتصادی مردم برای دولت ایران غیرممکن شده و تنها چاره‌اش افزایش فروش نفت است.

 

این روزنامه پرتیراژ انگلیسی افزود: محتمل بود که با روی آمدن ترامپ، توافق برجام پاره شود و تنش ها میان ایران و آمریکا افزایش یابد، اما هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است. بدترین سناریوی ممکن این است که خصومت میان دو کشور بیشتر شود.

 

گو اینکه هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه کاخ سفید بخواهد وارد جنگ دیگری در خاورمیانه بشود نیز وجود ندارد و همزمان بسیاری از کمپانی‌های آمریکایی خواهان تجارت با ایران هستند. بنابراین باید به انتظار نتیجه انتخابات ایران نشست.

 

 

 

 

 

 

 

 

جام جم