با حضور مدیر کل محیط زیست مازندران و جمعی از مسولان استانی و شهرستانی, ششمین پاسگاه محیط بانی منطقه حفاظت شده میانکاله بهشهر افتتاح شد.

ششمین پاسگاه محیط بانی در میانکاله بهشهر افتتاح شد

 

 

به گزارش شرق پرس رییس اداره محیط زیست بهسهر در حاشیه بهره برداری گفت که این پاسگاه به دلیل حساسیت میانکاله و با هدف جلوگیری از ورود شکارچیان غیرمجاز به تالاب ، در ضلع جنوبی این تالاب افتتاح شد.

 

 

زمان رضااحمدی با بیان اینکه پنج پاسگاه پیش از این در میانکاله فعال بود ، افزود : تالاب و جزیره میانکاله از اهمیت بالای زیست محیطی برخوردار است و به همین دلیل مراقبت فراوان لازم دارد.

 

وی ادامه داد : این پاسگاه محیط بانی در مساحتی بالغ بر ۵۰متر مربع و با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال ساخته و به نام شهید یحیی شاهکومحله ای رییس اسبق اداره محیط زیست بهشهر نامگذاری شده است.

 

جزیره میانکاله از شمال از سوی دریای مازندران به طول ۶۵ کیلومتر (از غرب به شرق) از جنوب و شرق از سوی تالاب و خلیج میانکاله و از غرب از سوی بندر امیرآباد بهشهر احاطه شده است. مجموعه شبه جزیره میانکاله با ۶۸هزار و ۸۰۰ هکتار وسعت از سال ۱۳۴۸ ابتدا به منطقه حفاظت شده و سپس به پناهگاه حیات وحش میانکاله تحت مدیریت مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست تبدیل و از آن زمان تاکنون از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اداره می شود. همچنین از ۶۵ کیلومتر طول ساحل شمالی پناهگاه حیات وحش فقط ۵ کیلومتر مربوط به حوزه قضایی بندر ترکمن در استان گلستان است و ۶۰ کیلومتر باقی مانده در حوزه قضایی مازندران قرار دارد.

 

شبه جزیره میانکاله در سازمان جهانی یونسکو به نام کره مسکون انسان و محیط زیست به ثبت رسیده و شناسنامه بین المللی برای آن صادر شد.

 

به گزارش ایرنا, این منطقه دارای یک جایگاه فرهنگی و آموزشی است و اکوسیستم های آبی آن در سال ۱۹۷۱ به عنوان یکی از ۲۲ تالاب بین المللی در ایران و ۳۵۰ تالاب بین المللی در دنیا در کنوانسیون بین المللی رامسر به عنوان تالاب بین المللی میانکاله ثبت شد.