مختار مهدوی گفت: بزرگ‌ترین مشکل ورزشی مردم شهرستان میاندورود نبود سالن ورزشی استاندارد سرپوشیده است و افراد علاقمند به ورزش را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده و ما همچنان در حال پیگیری برای رفع این مشکل هستیم.

estakhr

 

 به گزارش شرق پرس مختار مهدوی در گفت‎وگو با فارس از شهرستان میاندورود، با اشاره به اهمیت مقوله ورزش اظهار کرد: با توجه به اینکه میاندورود مدت کمی است که به عنوان یک شهرستان مستقل است و در حوزه ورزش دچار کمبودهای سخت افزاری از جمله سالن ورزشی استاندار و استخر هستیم که باید با همت و تلاش مسئولان برطرف شود.

 

 

 

رئیس اداره ورزش و جوانان میاندورود با بیان اینکه دو استخر در میاندورود در حال ساخت است، خاطر نشان کرد: استخر ورزشی بخش خصوصی در شهر سورک به مدت یک‌سال  و استخر ورزشی روستای زیدسفلی به مدت سه سال در حال ساخت‎وساز است که دو سال آینده به بهره‎برداری می‌رسد تا مشکل سخت‌افزاری شهرستان که فاقد استخر بود برطرف شود.

 

 

وی بیان کرد: ۸۵ درصد از فضای میاندورود به روستاها تعلق دارد و بخشی از روستاها از مکان ورزشی برخوردار هستند و حدود ۱۰ هزار متر مربع به زمین‌های ورزشی فوتبال اختصاص دارد.

 

 

مهدوی به افتتاح سکوی ورزشی سورک اشاره کرد و افزود: فاز اول سکوی تماشاگران با حضور مسئولان در هفته دولت افتتاح شد که امیدواریم در آینده پیشرفت کرده و شاهد تکمیل این طرح هستیم.

 

 

رئیس اداره ورزش و جوانان میاندورود یکی از مشکلات را نبود سالن ورزشی دانست و اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل مردم شهرستان میاندورود نبود سالن ورزشی سرپوشیده است و افراد علاقمند به ورزش را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده و ما همچنان در حال پیگیری برای رفع این مشکل هستیم.

 

 

وی با بیان اینکه پیکره اصلی ورزش قهرمانی در سطح شهرستان هیئت‌های ورزشی و در سطح روستا شوراهای ورزشی هستند، ادامه داد: روند عملکرد هیئت‎های سازمان یافته و هیئت‎هایی که از لحاظ ساختاری دچار مشکل بودند در رشته‎های مختلفی مانند بدمینتون، بستکبال، فوتبال و کشتی تغییراتی ایجاد کرده تا تحول و پویایی در حوزه‎های مختلف ورزشی به وجود آید و در این هیئت‎ها فعالیت‎های بسیار خوبی صورت گرفته است.

 

 

مهدوی بیان کرد: اخیرا میزبان مسابقات کشوری بدمینتون بانوان بودیم که در سالن ورزشی اسلام آباد شهرستان میاندورود برگزار شد و همچنین میزبان مسابقات کاراته کارگران کشور و المپیاد ورزش‎های کارگری که از استقبال خوبی برخوردار بود.

 

 

ابن مسئول اظهار کرد: میاندورود در ورزش فوتسال استان مازندارن ۳ تیم در لیگ برتر داشته که یک تیم در سطح نخست سوپر لیگ است و همچنین فوتبال پیشکسوتان نیز در چندین تیم در رده پایه سطح اول فوتبال مازندران فعالیت می‌کند.

 

 

  وی با اشاره به اهمیت ورزش کشتی اظهار کرد: باید به ورزش کشتی در شهرستان توجه زیادی کرد با توجه به پیشینه ورزش کشتی در شهر سوک، روستای داربکلا و لالیم این ورزش را بر اساس قابلیت و توانمندی‎ها ارتقا دهیم با وجود اینکه چهره‎های سرشناسی مانند محمدحسین دباغی، محمدعلی یعقوب‌زاده، عباس دباغی و غلامعلی محمدنژاد در میاندورود وجود دارد.

 

 

رئیس اداره ورزش و جوانان میاندورود با اشاره به توسعه ورزش روستایی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با شکل‌گیری و ساماندهی هیئت‎های ورزشی در راستای توسعه ورزش روستایی قدمی برداشته و شهرستان میاندورود در حوزه ورزش‎های بومی محلی زبانزد ورزش در سطح استان و کشور است که ضمن برگزاری همایش‎های گوناگون در حوزه ورزش‎های بومی محلی که در منطقه توریستی تفریحی روستای اوسا با برگزاری جشنواره غذا و ورزش بومی محلی با حضور نمایندگان محلی، مدیرکل استان، فرماندار و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

 

 

وی ادامه داد: جشنواره ورش برای همه و فرهنگ‌های قومی و بومی محلی در مجموعه ورزش آزادی تهران برگزار شد که ۸۰ درصد از غرفه مازندارن به میاندورود اختصاص داشت و موفق به کسب رتبه برتر کشوری شد.

 

 

مهدوی تجلیل از پیشکسوتان ورزش را ضروری دانست و افزود: تلاش‌مان بر این است که در زمینه تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان توجه زیادی شود و امسال برای دومین‌بار همایش تجلیل از پیشکسوتان ورزشی را در دستور کار داریم.

 

 

این مسئول با اشاره به فعالیت بانوان در زمینه‎های ورزشی بیان کرد: فعالیت بانوان در حوزه‎های گوناگون تکواندو، ژیمناستیک، والیبال و آمادگی جسمانی بسیار چشم‌گیر بود و امسال برای اولین بار تیم بانوان به نمایندگی از شهرستان میاندورود در مسابقات لیگ فوتسال مازندران حضور دارد.

 

 

رئیس اداره ورزش و جوانان میاندورود خاطرنشان کرد: توجه به امر ورزش بسیار حائز اهمیت است و هر چقدر در این زمینه هزینه شود موثر است زیرا ورزش باعث شادابی، نشاط و سلامتی خواهد شد و باید در این امر مسئولان اجرایی اقدامات مفیدی انجام داده تا مشکلات مربوط به ورزش و کمبود مکان‎های ورزشی برطرف شود.