معاون ثبت‌احوال مازندران در بهشهر گفت: میاندورود با نرخ ۲.۶ و کلاردشت با نرخ ۷ دارای کمترین و بیشترین نرخ مرگ‌ومیر مازندران هستند...

شهرستان میاندورود پائین ترین نرخ مرگ و میر در مازندران را دارد

 

به گزارش شرق پرس(شرق مازندران) به نقل از مهر, علیرضا افضلی معاون فن‌آوری، اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت‌احوال مازندران در همایش روز جمعیت بهشهر که به همت ثبت‌احوال و شبکه بهداشت این شهرستان برگزار شد، گفت: نرخ فوت در مازندران از میانگین کشوری بالاتر است که به نسبت ۴.۷ درصد نرخ فوت کشوری مازندران دارای ۴.۹ درصد نرخ فوت است.

 

وی اظهار کرد: میاندورود با نرخ ۲.۶ و کلاردشت با نرخ ۷ دارای کمترین و بیشترین نرخ مرگ‌ومیر مازندران هستند که باید برای افزایش جمعیت جوان هم تلاش شود.

 

معاون فن‌آوری، اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت‌احوال مازندران با اشاره به تولد نوزادان در مازندران گفت: در سال گذشته ۴۵ هزار و ۲۹۲ واقعه تولد نوزاد در استان مازندران ثبت‌شده است.

 

افضلی در مورد نرخ ازدواج هم گفت: در بخش ازدواج هم‌سال گذشته ۲۵ هزار و ۶۲۳ ازدواج در مازندران ثبت شد که این نرخ در کشور ۶.۸ است و در مازندران نرخ ازدواج ما ۷.۷ است.

 

 وی افزود: توجه به گروه‌های مختلف سنی و جمعیتی باید در جامعه موردتوجه باشد و همچنان که دارای جمعیت کهن‌سال هستیم به جمعیت جوان و کودک و افزایش آن توجه شود و به‌نوعی توازن در جمعیت ایجاد شود.