مهدیان رئیس میراث فرهنگی ساری و میاندورود گفت: میاندورود به‌عنوان شهرستان نوپا و مستقل نیازمند جذب اعتبار از سوی مسؤولان مربوط به‌ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که این امر مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدیان میراث فرهنگی

 

 

به گزارش شرق پرس میراث فرهنگی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، این میراث گران‌بها بیانگر فرهنگ، آداب و رسوم و سنت گذشتگان است و می‌توان در صورت معرفی بیشتر به مردم زمینه رشد اقتصادی را فراهم کرد.

 

 

مسؤولان با عنایت به وضعیت فعلی و جایگاه بسیار خوب حاصله در مجلس توجه ویژه‌ای به حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میاندورود داشته باشند و اعتبارات ملی بیشتری را هم به جاذبه‌های گردشگری مثل آثار تاریخی و نیز به مناطق بکر طبیعی مثل دریا اختصاص دهند.

 

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری و میاندورود در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به قدمت تاریخی امامزاده علی‌اکبر اوسا از توابع بخش میاندورود، اظهار کرد: این مکان با قدمت بالا و حاشیه سرسبز آن می‌تواند به‌عنوان یک جاذبه گردشگری به مسافران و گردشگران موجب ارزآوری و پیشرفت اقتصادی این شهرستان باشد.

 

 

رضا مهدیان بیان کرد: در حوزه میراث فرهنگی که دارای هویت ملموس و غیرملموس است، در باب ملموس که برمی‌گردد به آثار تاریخی ثبتی و حفاظتی که توسط نیروهای یگان حفاظت اداره پاسداری می‌شود و به لحاظ قدمت و جذابیت مورد توجه مسافران و گردشگران غیربومی است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: آثار غیرملموس که بیانگر نوع، سبک زندگی و فرهنگ مردمان هر منطقه است باید توسط دوستداران میراث فرهنگی و دهیاران هر روستا به گردشگران معرفی شود.

 

 

 اشتغال‌زایی دغدغه جدی مسؤولان است

 

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری و میاندورود به صنعت صنایع دستی اشاره کرد و افزود: هنرمندان و صنعت‌گران رشته‌های مختلف با بهره‌گیری از مواد اولیه که حتی در طبیعت رها شد و بلااستفاده هستند، به‌واسطه هوش و خلاقیت فردی تبدیل به یک اثر هنری شاخص شده و البته غالبأ برگرفته از فرهنگ، سنت و قومیت هر منطقه است.

 

 

این مسؤول با بیان اینکه علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع دستی می‌توانند با مراجعه به اداره صنایع دستی، کارت شناسایی انفرادی و کارگاهی دریافت کنند، ادامه داد: در صورت پیشرفت تخصص مربوط و به اقتضای اینکه شغلشان محسوب شود و دارای تولید مشخص ماهانه و سالانه، به اداره بیمه معرفی شده و از مزایای بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

 

 

مهدیان اضافه کرد: براساس اولویت‌ها از تسهیلاتی که در مواقعی از سال تعیین می‌شود، استفاده کنند و در اشتغالزایی که دغدغه جدی و اصلی مسؤولان است، تأثیر مستقیم دارد.

 

 

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری که در ردیف صنایع تأثیرگذار جهان به لحاظ اشتغالزایی، ارزآوری و تولید درآمد از مهم‌ترین منابع است.

 

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری و میاندورود با اعلام اینکه زمینه برای حضور سرمایه‌گذار در ایجاد تأسیسات گردشگری مهیا است، تصریح کرد: تأسیسات گردشگری اهم از اقامتی مانند هتل، متل، مهمان‌پذیر، هتل آپارتمان و پذیرایی بین راهی مانند رستوران، سفره‌خانه، قهوه‌خانه، کبابی و چلوکبابی و … در شهرستان به‌دلیل حضور مسافران و گردشگران مهیاست و متقاضیان می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را به‌همراه درخواست به این اداره ارسال و طی بازدید میدانی و طرح در کمیته فنی، زمینه احداث موارد مورد نظر را فراهم کرد.

 

 

این مسؤول حوزه‌های سه گانه مذکور را زمینه‌ساز تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: در صورت تشکیل کارگروه‌های مربوط و حمایت نمایندگان مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی از لحاظ اعتبارات و نیز بهره‌گیری از حضور سرمایه‌گذاران منطقه در ساماندهی آثار تاریخی و همچنین جاذبه‌های بکر خدادادی مثل دریا، آب‌بندان‌ها، جنگل، چشمه و … با همکاری و مساعدت دستگاه‌های متولی مثل ادارات امور آب و منابع طبیعی و امور اراضی به‌عنوان بازوی فرمانداری به‌توان شاهد تحول چشم‌گیری در حوزه اقتصادی و اشتغالزایی که دغدغه اصلی مسؤولان است را مهیا کرد.

 

 

مهدیان با بیان اینکه گردشگری نیازمند مشارکت جدی و پیگیر همه دستگاه‌های مربوط است، گفت: میاندورود به‌عنوان شهرستان نوپا و مستقل نیازمند جذب اعتبار از سوی مسؤولان مربوط به‌ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که این امر مهم باید مورد توجه قرار گیرد.