سئوال اینجاست احداث شهرک صنعتی ویژه کالاها و صنایع چینی با اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان بلند پایه نظام است چه سنخیتی دارد!؟

شهرک صنعتی "ویژه صنایع چین " در شرق مازندران احداث می شود!!!

 

شرق مازندران : جذب مشارکت طرف های خارجی همواره یکی از نقاط مثبت برای سیاستگذاران و مدیران صنعتی است اما مدل اهدا رایگان زمین چند صد هکتاری برای ایجاد شهرک ویژه کالاهای یک کشور خاص شاید کمتر دیده و شنیده شده است.

این مسئله را از هر طرف که می بینی سود اصلی را میزبان نخواهد برد بلکه تبدیل به یک پایگاهی برای ورود بیشتر و قانونی تر کالاهای کشور میهمان خواهد بود البته با بکارگیری عده محدودی از نیروهای کار منطقه و اگر هم مشارکت سرمایه گذاران وطنی را در این طرح شاهد باشیم, مشارکت برای تولید کالاهای آن کشور خواهد بود!.

محمد محمدپورعمران مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت مازندران در گفت و گو با ایرنا از توافق اولیه برای جذب ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در شرق استان با سرمایه گذاران استان لیائونینگ چین خبر داد.
وی اضافه کرد : براساس توافق اولیه ، این سرمایه گذاران چینی شهرک صنعتی را در شرق مازندران در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار ویژه صنایع چین احداث می کنند.
محمدپور گفت : زمین شهرک صنعتی با هدف تشویق سرمایه گذاران چینی و جذب سرمایه های بیشتر به صورت رایگان در اختیار طرف چینی قرار می گیرد.
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت مازندران افزود : سرمایه گذاران ایرانی نیز می توانند به صورت مشارکتی با سرمایه گذاران چینی در این شهرک فعالیت کنند.
وی ادامه داد : با اجرای این طرح صنعتی ، برای تعداد زیادی از بیکاران این خطه شمال کشور ایجاد اشتغال می شود و صنعت مازندران نیز رونق خواهد گرفت.

حال باید پرسید احداث شهرک صنعتی ویژه کالاها و صنایع چینی با اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان بلند پایه نظام است چه سنخیتی دارد!؟

آیا این شهرک راه را برای ورود کالاهای چینی به بازار مازندران و ایران هموارتر می کند و بازار کار بومی را نابود خواهد کرد یا قرار است مشکلات بیکاری را از بین ببرد؟

به نظر می آید یک تناقض آشکار بین این دو مقوله دیده می شود که گذر زمان حقایق را آشکار تر خواهد کرد.