با حضور مدیر کل تشکل های مذهبی کشور در منزل شهید مدافع حرم در بهشهر اعلام شد که شهید کابلی بعنوان شهید شاخص هیات مذهبی کشور معرفی شد.

 

 

 

به گزارش شرق پرس معممی مدیر کل تشکل های مذهبی و مراکز فرهنگی تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: شهید مدافع حرم بهشهری رحیم کابلی بعنوان شهید شاخص هیات مذهبی کشور انتخاب گردید.

وی در دیدار با خانواده این شهید موافع حرم در بهشهر گفت : خانه هرشهید مدافع حرم و شهید منا ، یک هیات مذهبی است و باید این موضوع در جامعه نهادینه شود.

 

رضا معممی مقدم  اظهار داشت : امروز هیات های مدهبی مکتب امام حسین (ع) و اهل بیت را در جامعه پیاده کردند و تربیت کننده شهدای مدافع حرم هستند.

 

شهید رحیم کابلی بعنوان شهید شاخص هیات مذهبی کشور انتخاب شد

 

معممی مقدم افزود : یکی از کارکردهای مهم هیات های مذهبی ، تقویت غیرت ملی در بین جوانان و جامعه است که با تمام توان این غیرت ملی و ولایتمداری را در جامعه ترویج می کنیم.

 

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این نشست گفت : شهدا برای تبلیغ مسایل دینی و اسلامی و دفاع از ارزش ها به شهادت رسیدند و اکنون مهم ترین وظیفه ما مرزبانی از دستاوردهای شهداست.

 

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد افزود : باید از رسالتی که بر دوش شهدا بود و موجب بیداری در کشور و جهان شد، معرفت کسب شود و در راه اعتلای اسلام، ولایت مداری و راه شهدا با دغدغه بیشتری نسبت به گذشته حرکت کنیم.

 

عقیل قلندری ، نایب رییس هیات مذهبی بهشهر نیز با تاکید بر دغدغه مهم شهید کابلی در راستای ولایتمداری گفت : ولایت مداری و در مسیر رهبری بودن مهم ترین ویژگی بارز این شهید بررگوار بود که لحظه ای ازشهدا جدا نبودند و از نیکان روزگار بودند که در راستای آرمان های انقلاب و اسلام به شهادت رسیدند.

 

شهید سردار رحیم کابلی از شهیدانی هستند که اواسط اردیبهشت ماه امسال به همراه ۱۲ همرزم دیگرش در منطقه خان طومان سوریه به فیض شهادت نائل شد. وی رییس هیات مذهبی شهرستان بهشهر بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا