شامگاه یکشنبه بوی تند گازوئیل فضای شهر ساری را تحت تاثیر قرار داد و پس از بررسی مشخص شد, فشار سیلاب ناشی از بارندگی سبب شکستگی لوله گازوئیل بستر رودخانه تجن ساری و نشست این ماده نفتی به داخل این رودخانه شد.
شکستگی لوله گازوئیل بستر رودخانه تجن بر اثر سیلاب

آرشیو

 

 

به گزارش شرق پرس معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال با تائید این موضوع به ایرنا گفت که این حادثه در منطقه بالادزا  در هفت کیلومتری جنوب شهر ساری رخ داده است.

 

شیرافکن قربانی افزود : فشار سیلاب ناشی از بارندگی رگباری عصر روز گذشته سبب شده است تا به لوله ۱۲ اینچ انتقال گازوئیل در بستر رودخانه تجن فشار وارد شده و دچار پارگی شود.

 

وی توضیح داد : ماموران عملیاتی شرکت ۴۰ دقیقه پس از وقوع این حادثه در محل حاضر شدند و بلافاصله والو (شیرفلکه) قسمت بالا و پائین لوله پاره شده را بستند و جلوی ریزش مواد نفتی بیشتر به داخل رودخانه را گرفتند.

 

او ادامه داد : هم اکنون گروه عملیاتی در صحنه حضور دارد و در حال ترمیم بخش پاره شده خط لوله است .

 

قربانی همچنین گفت که با توجه به عبور لوله ۳۲ اینچ انتقال نفت خام در جوار لوله انتقال گازوئیل ، نیروهای عملیاتی بلافاصله والو های دو سوی این خط لوله را در منطقه بستند تا امنیت لازم را برای این خط در برابر فشار سیلاب تامین کنند .

 

معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال در باره میزان نشتی گازوئیل به داخل رودخانه تجن اظهار بی اطلاعی کرد و گفت که در باره این موضوع پس از ارزیابی های کارشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی افزود : در حال حاضر نیز با همکاری مدیریت بحران استان تدابیر لازم برای به حداقل رساندن تبعات ناشی از نشت مواد نفتی به داخل رودخانه تجن اندیشیده شده است.

 

نفت گاز تخلیه شده داخل روخانه تجن شامگاه یکشنبه سبب پراکنش بوی گازوئیل در بخشی از شهر ساری بویژه در اطراف رودخانه تجن نیز شد.

 

گزارش ایرنا از مناطق مختلف شهر ساری حاکیست که پراکنش بوی نفت گاز در مناطقی از این شهر از ساعت حدود ۱۹ امشب سبب شگفتی شهروندان شده و همگان به دنبال منشاء این بو بودند.

 

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال ۶۳۰ خط لوله نفت را در دو استان مازندران و گلستان تحت پوشش دارد.