مانند بازی قبلی تعویض‌های عالی برانکو پرسپولیس را پس از دریافت گل به بازی بازگردانند...

 

 

پرسپولیس توانست در یک دیدار دراماتیک با نتیجه ۳-۱ از سد الاهلی عربستان بگذرد تا به جمع چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد. پرسپولیسی‌ها در حالی در ابوظبی به مصاف الاهلی عربستان رفتند که با توجه به تساوی ۲-۲ در بازی قبل که پرسپولیس میزبان آن بود، به نظر می‌رسید کار سختی در بازی برگشت داشته باشد. با این حال، سرخپوشان پایتخت در یک دیدار دراماتیک و زیبا، توانستند با نتیجه ۳-۱ از سد الاهلی عربستان بگذرند و به جمع چهار تیم برتر آسیا راه یابند.

 بازی در حالی در ورزشگاه محمد بن زاید امارات آغاز می‌شد که نزدیک به هفت هزار تماشاگر بیشتر برای دیدن این بازی به ورزشگاه نیامده بودند. پرسپولیسی ها خیلی زود و در ابتدای بازی به گل رسیدند. فرار علی علیپور در همان دقیقه پنج بازی، موجب شد تا پرسپولیسی ها به گل برسند و برای صعود امیدوار باشند. اما شوک بزرگ بازی در دقیقه ۱۲ به پرسپولیس وارد شد و تکل خشن کمال کامیابی‌نیا با کارت قرمز مستقیم داور همراه بود تا پرسپولیس بیش از هفتاد دقیقه را ده نفره برابر حریف عربستانی صف‌آرایی کند؛ اتفاقی که استرس زیادی به تیم وارد کرد اما در مجموع با پیروزی شیرین پرسپولیس به فراموشی سپرده شد.

به ‌رغم ده نفره شدن اما پرسپولیسی‌ها با دوندگی‌ زیاد و پوشاندن نقاط مختلف زمین توانستند بازی را به خوبی اداره کنند و نیمه نخست را یک بر صفر و با یک یار کمتر به رختکن رفتند؛ اما در آغاز نیمه دوم فشار زیاد بازیکنان الاهلی منجر به باز شدن دروازه پرسپولیس شد تا بازی ۱-۱ مساوی شود و پرسپولیسی‌ها سایه حذف را بالای سر خود ببینند. اما مانند بازی قبلی تعویض‌های عالی برانکو پرسپولیس را به بازی بازگردانند. بشار رسن، شایان مصلح و گادوین منشا، سه بازیکن تعویضی پرسپولیس در دو گل بعدی این تیم تأثیر مستقیم داشتند. مدافع الاهلی شوت مصلح را با دست از روی خط دروازه برگرداند تا هم اخراج شود و هم یک پنالتی نصیب پرسپولیسی‌ها کند. پنالتی که منشا آن را به گل دوم پرسپولیس بدل کرد. چند دقیقه بعد هم خطا روی بشار رسن در محوطه جریمه تبدیل به دومین پنالتی پرسپولیس شد تا این بار طارمی با خیال راحت پنالتی بزند و پرسپولیس با نتیجه ۳-۱ برنده این بازی باشد.

به این ترتیب، یکی از بهترین تیم‌های تاریح پرسپولیس توانست به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد و تنها نماینده ایران در جمع چهار تیم برتر آسیا باشد./تابناک