علی‌محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: مسکن یکی از مسائل اساسی و اصلی برای مردم است که باید تأمین شود و مسکن مهر هم باید با رفع نواقص در اختیار افراد قرار گیرد

 

 

ضعف در زیرساخت‌های مسکن مهر بهشهر و نکا قابل قبول نیست

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) به نقل از فارس, احمد اصغری‌مهرآبادی در جلسه بررسی مشکلات مهر شهرستان‌های بهشهر و نکا در فرمانداری نکا، اظهار کرد: اتمام مسکن مهر و تحویل آن به متقاضیان و افراد واجد شرایط از مسائل مهمی است که در دولت دنبال می‌شود.

 

وی افزود: در استان مازندران ۷۱ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که تاکنون ۶۰ هزار واحد تحویل افراد شد و ۵۰ درصد بقیه هم تا پایان سال تکمیل و به افراد واجد شرایط و متقاضیان تحویل داده می‌شود و بقیه تا سال ۹۶ واگذار می‌شود.

 

 آماده نبودن زیرساخت‌های مختلف مسکن مهر در بهشهر و نکا قابل قبول نیست

قائم‌مقام معاون وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با اشاره به مسکن مهر شهرستان نکا، یادآور شد: یک‌هزار و ۴۵۰ واحد مسکن مهر در این شهرستان ساخته شده است که هزار واحد تحویل و قول مساعد داده شد که ۵۰ درصد امسال و بقیه سال آینده تحویل داده شود.

وی ادامه داد: تعداد واحدهای مسکن مهر بهشهر هم ۷۸۰ واحد بوده که تا کنون ۵۰۰ واحد به متقاضیان تحویل داده شد و با بررسی مشکلات زیربنایی موجود، بقیه تا سال آینده تحویل داده می‌شود.

اصغری‌مهرآبادی با اشاره به تعداد مسکن مهر کشور یادآور شد: در کل کشور ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد مسکن مهر است که تاکنون یک میلیون و ۹۲۰ هزار واحد واگذار شد و تاکنون یک میلیون و ۷۷۲ هزار واحد به بهره‌برداری رسید و بقیه به‌دلیل عدم خدمات زیربنایی آماده تحویل نیست.

وی گفت: سیاست ما بر این است که تا زمانی که ساختمان مسکن مهر تکمیل نشده و محوطه‌سازی انجام نشود؛ تحویل مردم داده نمی‌شود که امیدواریم با تلاش مضاعف شاهد این تکمیل این زیرساخت‌ها بوده و تا پایان سال عملیاتی شود.

 

در ادامه این جاسه علی‌محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مسکن یکی از مسائل اساسی و اصلی برای مردم است که باید تأمین شود و مسکن مهر هم باید با رفع نواقص در اختیار افراد قرار گیرد، اظهار کرد: آماده نبودن زیرساخت‌های مختلف مسکن مهر در بهشهر و نکا قابل قبول نیست و باید با رفع این مشکلات آرامش برای افرادی که در مسکن مهر ساکن هستند آورده شود.

ضعف در زیرساخت‌های مسکن مهر بهشهر و نکا قابل قبول نیست

 

 

 ۱۰۰۰ واحد به متقاضیان واجد شرایط واگذار شد

در ادامه فرماندار نکا نیز در این نشست با اشاره به پروژه مسکن مهر بیان کرد: ساخت این واحد های مسکونی در مجموعه شهید عباس‌پور در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار با ظرفیت ۱۴۴۶ واحد از سال ۱۳۸۹ آغاز، که مجموعاً یک‎هزار و ۵۲ واحد آن آماده شد و تا کنون یک‎هزار واحد به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

جعفر احمدی با اشاره به مشکلات عدیده در مسکن مهر گفت: آسفالت خیابان‌های اصلی، کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی، احداث پل و ابنیه فنی، نصب نرده‌های محافظ، مدرسه ابتدایی، مسجد، نبود حصارکشی مناسب، نبود جانمایی شهری و عدم نصب آسانسور در واحدهایی که ساکنان آنها از معلولان بهزیستی هستند، از معضلات مهم ما در مسکن مهر نکا است.

 

فاضلاب؛ مهم‌ترین مشکل مسکن مهر بهشهر

سید خالق سجادی فرماندار بهشهر هم فاضلاب را از مهم‌ترین مشکل مسکن مهر بهشهر عنوان کرد و افزود: مردم در مسکن مهر بهشهر ساکن هستند و نبود فاضلاب مناسب و بالا بودن سطح آب در شهرک امام بهشهر، زندگی مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است.