بعد از اعلام پیروزی ترامپ، بن طلال پیام خود را از صفحه توییتر حذف کرد و به جای آن به ترامپ پیام داد که "اختلافات گذشته ما با تو هر چه بود گذشت و اینک آمریکا حرف آخر خود را زد. به تو تبریک می گویم

 

عربستان از بن طلال، شاهزاده میلیاردری خواسته بود تا به سیاست خود در خرید سیاستمداران امریکایی ادامه دهد و همه آنها را علیه ترامپ بسیج کند تا مبادا در انتخابات پیروز شود.
 

“ولید بن طلال” شاهزاده مطرح سعودی از سوی عربستان مکلف بود تا فضای انتخابات آمریکا را به ضرر ترامپ تغییر دهد ولی در نهایت وی به نمایندگی عربستان از ترامپ عذرخواهی کرد.

 

عربستان از بن طلال، شاهزاده میلیاردری خواسته بود تا به سیاست خود در خرید سیاستمداران امریکایی ادامه دهد و همه آنها را علیه ترامپ بسیج کند تا مبادا در انتخابات پیروز شود.

 

روزنامه النشره در این ارتباط نوشت: «”ولید بن طلال” شاهزاده سعودی قبل از شمارش آراء از ترامپ طی پیامی در توییتر خواست تا از رقابت انتخاباتی عقب بکشد.»

 

به نوشته النشره، بن طلال به ترامپ گفته بود که هرگز به کاخ سفید نخواهی رسید و تو مایه ننگ برای حزب جمهوریخواه و بلکه مایه ننگ برای همه آمریکایی ها هستی.

 

بنا بر این گزارش، ترامپ در پاسخ به بن طلال گفته بود که “ای شاهزاده نازپرورده! تو هر چند که با ثروت پدرت توانستی بر سیاستمداران آمریکایی سیطره پیدا کنی ولی با رییس جمهور شدن من دیگر نخواهی توانست به این کارت ادامه دهی.”

النشره ادامه داد: بعد از اعلام پیروزی ترامپ، بن طلال پیام خود را از صفحه توییتر حذف کرد و به جای آن به ترامپ پیام داد که “اختلافات گذشته ما با تو هر چه بود گذشت و اینک آمریکا حرف آخر خود را زد. به تو تبریک می گویم و آرزوهای بلند برای موفقیتت در دوره ریاست جمهوری دارم.”(!)

 

گفتنی است که شبکه سی ان ان آمریکا سه موضع ضدسعودی ترامپ که باعث خشم عربستان شده را چنین آورده است:

۱- ترامپ می گوید بشار اسد باید بماند، زیرا رفتن او مساوی با رسیدن گزینه‌ای بدتر به قدرت است.

۲- رییس جمهور منتخب آمریکا بر آن است که روسیه در سوریه با تروریسم می‌جنگد و این به نفع آمریکاست چون ما را از شر تروریست ها حمایت می کند.

۳- ترامپ تأکید دارد که حکومت سعودی باید هزینه دفاع آمریکا از ریاض را بدهد؛ چون اگر حمایت آمریکا نبود، عربستانی هم نبود./جام