حجت الاسلام حسن روحانی در همایش انسان مهربان، دنیای آرام گفت: حکومتی که مسائل سیاسی منطقه و جهان را نمی‌فهمد و بسیار تازه‌کار است می‌خواهد برای نخستین بار بعد از سالیان دراز خود را نشان دهد.

rohani-resjomhor4

 

 

به گزارش شرق پرس, رئیس جمهور کشورمان با اشاره به حمله عربستان به یمن با تأکید بر این‌که جنگی که در این کشور پیش آمده است جنگ نیست، بلکه ناجوانمردانگی یک هسمایه است، اظهار کرد: حکومتی که مسائل سیاسی منطقه و جهان را نمی‌فهمد و بسیار تازه‌کار است می‌خواهد برای نخستین بار بعد از سالیان دراز خود را نشان دهد.
 
 
 

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح شنبه در همایش “انسان مهربان، دنیای آرام” با اشاره به ویژگی هلال‌احمرو صلیب سرخ‌ در جهان ، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های هلال احمرها همچنین صلیب سرخ‌ها این است که این جمعیت‌ها فقط به درد و آلام انسان‌ها و بشر، فارغ از ملیت، زبان، نژاد، مذهب، ایمان و عقیده می‌نگرند و به سوی هر شخصی که دچار مشکلی شده و نیاز به کمک دارد می‌شتابند.

 

وی با اشاره به آیات قرآن و همچنین سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) در دعوت به تعاون و کمک به دیگران، خاطرنشان کرد: روایات بسیاری از پیامبر اسلام و ائمه هدی و سیره زندگانی آنها به ما این واقعیت را نشان می‌دهد که در بخشی از اموری که مربوط به آلام و مشکلات انسان‌ها می‌شود دیگر برای ما نباید تفاوتی داشته باشد که این فرد کیست و دارای چه عقاید، رنگ و پوستی است، بلکه آنچه که مطرح می‌شود بحث انسانیت است. در قرآن کریم نیز در جاهایی خطاب به مومنین صحبت‌هایی شده است و در جاهای دیگر، خطاب همه انسان‌ها است.

 

رئیس جمهوردر ادامه با بیان این‌که یکی از مشکلات اجتماعی که هنوز حتی در جمهوری اسلامی ایران مطرح است، تفکیک نکردن موضوعات است، گفت: زمانی که بحث انتخابات مطرح است و می‌خواهیم به کاندیدی رأی بدهیم، طرح موضوعاتی همچون حزب،‌ دسته‌بندی و رقابت سیاسی جایز است، اما در مورد محیط زیست مردم و همچنین نجات جان آنها و کم کردن خطر در جامعه طرح بحث حزب و ملیت جایز نیست.

 
روحانی با بیان این‌که اسلام در این‌باره یک گام پای خود را بالاتر گذاشته است و به حیوانات نیز اشاره کرده است، تصریح کرد: در اسلام و منطق انبیاء حیوانات و حتی گیاهان و درختان نیز دارای جایگاه ارزشمندی هستند. بر اساس اسلام ما انجام وظایف سنگینی از جمله زنده کردن زمین و احیای آن را بر عهده داریم و این بخش از مسئولیت با رسالت اعضای هلال احمر نزدیکی بسیاری دارد.
 
 
 
به گزارش تابناک روحانی خاطرنشان کرد: وظایفی که پیامبر اسلام (ص) و قرآن به آنها تأکید کرده‌اند، امروز به عنوان مفاهیم جدید اجتماعی و حقوقی در جامعه بشری مطرح می‌شود.