عطا بویه گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون با راه‌اندازی چراغ‌های سه‌زمانه در چهارراه‌های بهشهر و زمان‌بندی آنها، هم آمار تصادفات فوتی و جرحی تا حد چشمگیری کاهش یافته و هم بار ترافیکی شهر، تنظیم شده است.

عطا بویه: کاهش چشمگیر تصادفات پس از نصب چراغ سه زمانه در بهشهر

 

به گزارش شرق پرس رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بهشهر از کاهش چشمگیر تصادفات در این شهرستان پس از راه‌اندازی چراغ سه‌زمانه در چهارراه‌‌ها خبر داد و گفت: با طرح ترافیکی فعلی توانستیم تصادفات را تا حد صفر، کاهش دهیم.

 

 

عطا بویه صبح امروز در گفت‌وگو با فارس در بهشهر، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون با راه‌اندازی چراغ‌های سه‌زمانه در چهارراه‌های بهشهر و زمان‌بندی آنها، هم آمار تصادفات فوتی و جرحی تا حد چشمگیری کاهش یافته و هم بار ترافیکی شهر، تنظیم شده است.

 

 

وی افزود: آن‌چه که برای راهنمایی و رانندگی اهمیت دارد، عبور و مرور ایمن و بدون خسارت و در نظر گرفتن زمان مناسب است، در شورای ترافیک شهرستان بهشهر و پس از آن نیز با کارشناسی‌های صورت گرفته و رایزنی‌های انجام شده، تصمیم گرفته شد تا چراغ سه‌زمانه را راه‌اندازی کنیم.

 

عضو شورای ترافیک شهرستان بهشهر با اشاره به برخی گلایه‌مندی‌ها در زمان آغاز این طرح ترافیکی، افزود: طبیعی است که هر تغییری در ابتدا با عکس‌العمل‌ها و مقاومت‌هایی روبه‌رو می‌شود اما مردم به مرور زمان از اهمیت آن آگاه شده و آن را می‌پذیرند همان‌طور که در حال حاضر شاهد افزایش رضایت‌مندی‌ها هستیم.

 

رئیس پلیس راهور شهرستان بهشهر تصریح کرد: ممکن است ترافیک ۶۰ ثانیه‌ای به ۷۰ ثانیه افزایش یافته باشد اما این زمان در برابر عبور و مرور ایمن و یا جلوگیری از تصادفات داخل تقاطع، به حساب نمی‌آید؛ به عنوان مثال در چهارراه گرگان که در فروردین ۹۳ حدود ۳۰ مورد تصادف داشتیم اما در فروردین ۹۴ با نصب چراغ سه‌زمانه و کنترل ترافیک، حتی یک مورد نیز تصادف نداشتیم.

 

وی ادامه داد: در طرح جامع ترافیکی بهشهر، قرار است که از چهارراه گرگان به سمت بالا و پایین یک‌طرفه شود اما در حال حاضر، زیرساخت‌ها مناسب نیست ولی با طرح ترافیکی فعلی توانستیم تصادفات را تا حد صفر، کاهش دهیم.

 

بویه درباره دیگر اقدامات اخیر طرح ترافیکی در بهشهر بیان کرد: اصلاح هندسی در بریدگی پیشوا، چهارراه ‌آزادی، چهارراه گرگان و سه راه آموزش و پرورش انجام شد، همچنین حذف پارک مورب، ملزم کردن وانت‌بارها به خروج از چهارراه گرگان و ساماندهی آنها در خارج از شهر و برخورد با رانندگان سواری‌های مسافربر شخصی، انجام شده است.

 

عضو شورای ترافیک شهرستان بهشهر گفت: ورود تراکتور به داخل شهر نیز معضلاتی را به همراه داشت که اخیرا ۲۰ تراکتور توقیف و رانندگان آن نیز ملزم به دریافت بیمه‌نامه شدند، در حال حاضر از ورود تراکتور به داخل شهر جلوگیری شده است مگر آنکه در مواقع ضروری و با مجوز رسمی از شورای ترافیک باشد.

 

وی در پایان گفت: اقدامات ترافیکی و اجرای تصمیمات شورای ترافیک با کارهای کارشناسی، میدانی و حاصل تجربیات چندین ساله برای رفاه، امنیت و آرامش مردم است.