آنژین صدری با حمله قلبی یا سکته متفاوت است، اگر چه هر دو مربوط به اختلال خون در شریان های کرونر هستند، اما یک اختلاف اساسی بین این دو وجود دارد.

علائم مهم حمله قلبی؛ سکته مغزی و آنژین صدری

 

 

شرق پرس: هر انسان مخصوصا در سنین بالاتر باید نسبت به برخی بیماریهای خطرناک اطلاعات کافی داشته باشد.

 

در ادامه علائم حمله قلبی, سکته مغزی و آنژین صدری توضیح داده شده است:

 

 
حمله قلبی: مشکل قلبی معمولا در سمت چپ بالای قفسه سینه رخ می دهد. در واقع پزشکان این فرمول را دارند که هر گونه دردی از ناف تا بینی ناشی از استرس های احساسی یا فیزیکی می تواند به مشکل قلبی ربط داشته باشد و بیمار از این نظر باید حتما بررسی شود.

 

سکته مغزی: این عارضه اضطراری علائم مشترک در زنان و مردان دارد. اگر خود یا دیگر متوجه علائم هشداردهنده ای از قبیل افتادگی صورت در یک طرف مثل لبخند کج، مشکل در راه رفتن، ضعف یا بی حسی در یک بازو یا پا بخصوص در یک طرف بدن، سردرگمی، لکنت زبان، سردرد ناگهانی، ضعف در هر نقطه از بدن شدید، باید حتما تحت مراقبت های اورژانس قرار بگیرید. چون سکته مغزی می تواند منجر به صدمات دائمی به مغز شود.

 

آنژین صدری: این عارضه با حمله قلبی یا سکته متفاوت است، اگر چه هر دو مربوط به اختلال خون در شریان های کرونر هستند، اما یک اختلاف اساسی بین این دو وجود دارد. در آنژین صدری، جریان خون کاهش پیدا می کند به خصوص زمانی که قلب باید کار بیشتری انجام دهد. این کاهش جریان خون عضله قلب، موقت است و منجر به احساس درد و ناراحتی سینه می شود. دردهای آنژین صدری به طور معمول چند دقیقه ( یک تا پنج دقیقه) طول می کشد.