شاعری گفت: کشاورزان تجربه خوبی از بیمه در کشور ندارند، به دولت پیشنهاد شد که در برنامه ششم از محل 10 و 12 مدیریت بحران تأمین اعتبار شود، این پیشنهادات جمع‎بندی و قول داده می‎شود اما عملی نمی‌شود.

علی محمد شاعری : کشاورزان تجربه خوبی از بیمه ندارند / خسارت یک هزار میلیارد تومانی

 

به گزارش شرق پرس (شرق مازندران) علی‌محمد شاعری نماینده شهرستانهای شرقی مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سرمای اخیر خسارت‎های فراوانی را به باغات مرکبات مازندران، گیلان و گلستان وارد کرد، لذا نیاز است تا دولت در این زمان حساس به کمک باغداران بیاید.

 

وی با بیان اینکه ۲۰ تا ۲۵ درصد محصولات مرکبات (کیوی و پرتقال) در مازندران خسارت دیدند، افزود: میزان خسارت‎های اولیه برای سه استان شمالی در بخش‎های دام، طیور و محصولات کشاورزی و باغی، هزار میلیارد تومان برآورد شده و این موضوع در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شده است.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درخواست جبران خسارت سرما به باغات مرکبات مازندران، گیلان و گلستان به وزیر کشاورزی اعلام شد و در کمیسیون نیز پیشنهاداتی ارائه کردیم.

 

 ۲۵درصد خسارت‌ها به کشاورزان پرداخت شود

 

این مسؤول ادامه داد: یکی از درخواست‎ها این بود که دست‌کم ۲۰ تا ۲۵ درصد خسارت‌ها به کشاورزان پرداخت شود و دیگر اینکه تسهیلات کم‌بهره برای آنها در نظر گرفته شود تا درختان خسارت‎دیده احیا شوند، همچنین پیشنهاد شد تا برای زمان دو تا سه ساله، استمهال وام‎های پرداخت‌شده به کشاورزان و بخشودگی سود تسهیلات سر رسید شده صورت گیرد.

 

شاعری گفت: یکی دیگر از پیشنهادات و درخواست‌های مطرح‎شده در کمیسیون کشاورزی این است که در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به پرداخت غرامت بیمه‎شدگان خسارت‎دیده اقدام شود.

 

کشاورزان تجربه خوبی از بیمه ندارند

 

وی بیان کرد: کشاورزان تجربه خوبی از بیمه در کشور ندارند، به دولت پیشنهاد شد که در برنامه ششم از محل ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران تأمین اعتبار شود، این پیشنهادات جمع‎بندی و قول داده می‎شود اما عملی نمی‌شود.

 

به گزارش فارس رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در پایان گفت: کشاورزی پایه و اساس اقتصاد مقاومتی است و حمایت دولت در این زمان‌ها به‌عنوان پناهگاه کشاورز و رفع دغدغه خاطر این قشر زحمتکش دارای اهمیت است.