دکتر یونسی در واکنش به عملیات تروریستی داعش در تهران نوشت : اینجاست که فهم این سیاست که باید نبرد با دشمن را به درون خاک او برد روشن می شود . لذا قدر مدافعین خود در دفاع از حرم را بدانیم و به توانایی و تعهد و ایمان راسخ نیروهای امنیتی ، انتظامی و نظامی خود افتخار کنیم ...

دکتر یونسی : عملیات تروریستی داعش و چند نکته

 

دکتر یونسی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در یادداشتی به حادثه تروریستی روز گذشته تهران پرداخت.

 

علیرضا یونسی در این مطلب نوشت : نطفه فعالیت کور ترور از زمانی بسته شد که تحجر و جمود جانشین عقلانیت– مشورت، گفتگو، اخلاق– ایمان– دیانت– احترام و توجه به انسانیت و در یک کلام تفسیر نابجا از معیارهای صحیح دینی شده است.

این اندیشه ناروا بویژه در دوران حکومت امام علی بن ابیطالب که در قامت خوارج قد علم کرد و تا زمان حاضر در اشکال و ابعاد مختلف و براساس اقتضائات زمان تجلی می کند و البته تاریخ در سینه اسرار خود دانسته های فراوانی از جنایت طرفداران این معرفت منحوس از خوارج تا گروهک منافقین و تا داعش و … را ثبت و ضبط کرده است .

در حال حاضر نیز اندیشه ای سرشار از تحجّر و نادانی و حماقت و جهالت و به نام دفاع از دین با شمشیر برنده اش بر پیکر منور اسلام حقیقی حمله کرده است و به نام داعش، زمینه ساز اندیشه ای افراطی و منحط از طریق شعارهایی پوچ و بی مغز به نام طرفداری از اسلام به مسلمان کشی گسترده و به برهم زدن آرامش ، امنیت و آسایش مسلمانان و طرفداران ادیان الهی همت گماشته است. ایجاد فتنه در سوریه ، در عراق ، در لیبی و … و عملیات تروریستی در تهران از جمله دستاوردهای شوم این اندیشه منحرف و افراطی است .

جای بسی تأسف است که حاکمان نابخرد برخی از دولت های مزدور اسلامی نیز با حمایت و تقویت این گروهک و سوء استفاده از این ابزار پلید به دنبال اجرای فرامین قدرتهای سلطه گر جهانی می باشد.

عملیات داعش در دو نقطه از تهران، حاشیه مرقد حضرت امام (ره) و مجلس شورای اسلامی و با فاصله کوتاهی از سفر آقای ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عربستان که با شرکت در رقص زشت شمشیر بعد از بازگشت به آمریکا مدعی شد که صدها میلیارد دلار پول حاصل از سفر به عربستان را به آمریکا آورده است و در همین فاصله بناگهان به همراه هم پیمانان خود رابطه خود را با قطر قطع می کند، اتفاق افتاد، اما به تجاوز و آدم کشی داعش در عراق و سوریه و انجام فعالیتهای تروریستی در برخی از نقاط جهان چراغ سبز نشان می دهد. به یمن تجاوز می نمایند . از حکومت بحرین دفاع همه جانبه نظامی، اقتصادی و سیاسی به عمل می آورند . این نکته در ذهن هر انسان اهل فهم و معرفتی تداعی می شود که عربستان و کشورهای هم پیمانش در راستای چیدمان پازل آمریکا و در جهت تأمین منافع این قدرت استکباری در حال فعالیتند زیرا از این طریق است که فتنه جنگ و درگیری و خونریزی و ترور و مسلمان کشی در میان مسلمانان مظلوم شعله ور می شود و در این میدان هولناک طرف برنده آمریکا و حامیان سلطه گرش و طرف بازنده دولت ها و ملتهای منطقه هستند.

و اما در رابطه با عملیات داعش در تهران چند نکته حائز اهمیت است :

۱- داعش از سالهای پیش در آرزوی انجام عملیات در ایران بوده است و البته هر بار با اشرافیت دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و مرزبانان غیور و سایر سازمانهای مرتبط تمامی تیمهای ترور قبل از هرگونه اقدام منهدم شده اند .

۲- گروهک داعش در اقدامی ظالمانه از یک طرف مقر دموکراسی و مردم سالاری را هدف قرار داده اند و از طرفی دیکر به بارگاه مهد دیانت و آزادگی و حریت و خداپرستی حمله ور شدند – از این اقدام این نتیجه حاصل میشود که این جریان فکری اساسا با مردم سالاری دینی و دیانت و خداپرستی بیگانه است .

۳- انجام عملیات در ایران برایشان به عقده ای بزرگ تبدیل شده بود و در برداشتهای درون سازمانی همواره از انجام عملیات مهم در ایران (به دلیل روحیه دادن به مزدوران خود ) یاد می کرده اند .

اما عملیات تهران نشان داد که :

الف : در کوتاهترین زمان ممکن عملیات آنان در حاشیه حرم حضرت امام (ره) به وسیله یگانهای توانای ذیربط ناکام ماند و همه عوامل عمل کننده تار و مار شده اند .

ب : در عملیات مجلس نیز بدون هیچ دستاورد نظامی ، عملیاتی – تبلیغاتی همه ۴ نفر از تیم ترور نیز بعد از محاصره کامل به هلاکت رسیده اند . ذکر این نکته ضروری است که در این عملیات ۱۷ نفر از شهروندان بی گناه به شهادت رسیده اند و حدود ۵۲ نفر از مردم عزیزمان زخمی شده اند .

پ : برابر اظهار مدیرکل ضد تروریستی وزارت اطلاعات یک تیم کامل گروهک قبل از هر اقدامی منهدم گردیده اند اما آنانکه در حوزه اینگونه عملیات تروریستی دارای تجربه اند به نیکی می دانستند که تیم هایی با این تعداد نیرو و با این امکانات نظامی برای انجام عملیاتی قابل اعتناء و با اهدافی خاص اعزام گشته اند اما غافل از اینکه ایمان ، تعهد ، توانایی ، سرعت عمل، دقت و قابلیت مدافعان هوشیار و نیروهای عمل کننده جمهوری اسلامی، در کوتاهترین مدت همه این عوامل مزدور را به سزای اعمالشان رسانده اند و این بار نیز دشمن پلید از این اقدام جنایت آمیزش به هیچ دستاوردی نرسیده است و با اندیشه پوچ به نتیجه پوچ رسیده است.

و اینجاست که فهم این سیاست که باید نبرد با دشمن را به درون خاک او برد روشن می شود . لذا قدر مدافعین خود در دفاع از حرم را بدانیم و به توانایی و تعهد و ایمان راسخ نیروهای امنیتی ، انتظامی و نظامی خود افتخار کنیم .