حجت الاسلام و المسلمین معزی گفت: به یاری خدا فردا کشتی نجات از سوی هلال احمر ایران حرکت می کند و به دست مردم مظلوم یمن خواهد رسید.

فردا کشتی نجات ایران به طرف یمن حرکت می کند

 

 

 

شرق پرس: نماینده ولی فقیه در هلال احمر گفت: به یاری خدا فردا کشتی نجات از سوی هلال احمر حرکت می کند و به دست مردم مظلوم یمن خواهد رسید.

 
 
 
حجت الاسلام و المسلمین معزی در سخنان پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ گفت: هفته ای که در پیش داریم هفته هلال احمر در ایران است.  

 
وی این روز را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین به امت قهرمان ایران و نمازگزاران ایران و نیز خدمتگذاران هلال احمر تبریک و تهنیت گفت.  

 
حجت الاسلام معزی در ادامه گفت: امروز پرچم هلال احمر را در حوادث می بینیم. اگر حادثه ای بروز کند پیش از همه هلال احمر در صحنه حاضر می شود. هلال احمر در همه صحنه ها نه تنها در حوادث طبیعی که در مناسبت های مختلف مثل سفرهای نوروزی و سفر مردم به کربلای معلی هم حضور دارد.  

 
نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به اهداف سازمان هلال احمر که در حکم رهبری آمده است گفت: نخستین هدف هلال احمر تسکین بخشی به آلام بشری است. مانند آلامی که از حوادث قهر طبیعت مانند سیل و زلزله است و آلامی که از سوی بشر ناشی می شود.
 

وی افزود: انسان شخصیتی والا دارد. خدا می فرماید ما این انسان را گرامی داشتیم و احترام به ذات انسان محترم است. اگر هلال احمر به سوی مدد رساندن می رود به این مسئله توجه دارد.  

 

وی همچنین گفت: خداوند انسان ها را دوست می دارد البته نه همه انسان ها را. بلکه انسان هایی که در پرتو تعالیم اسلام شخصیت یافته اند. این مسئله در قرآن نیز به شکل های مختلف نشان داده شده است. اساس تعلیم و تربیت اسلامی، انسان ها محترم و مسجود ملائک هستند. این انسان گرامی داشته شده است. اگر قهر طبیعت بر این انسان افراشته شد بر اساس مهر و مهربانی به این انسان باید کمک شود. هلال احمر یک نهاد مردمی و مردم نهاد است. هلال احمر از سازمان جوانان و داوطلبان شکل می گیرد. بیش از یک میلیون جوان و ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار داوطلب دارد.  

 

حجت الاسلام معزی همچنین گفت: در تعالیم اسلام برترین جنبه دین احسان است.  امروز دست احسان مردم ایران به سمت مردم مظلوم یمن دراز شده است. اسلام دین نیکوکاری و احسان است اما در دنیا اسلام را چگونه نشان می دهند. یک طرف داعش، یک طرف تکفیری ها و کسانی که داعیه دار اسلام هستند؛ اینگونه در یمن جنایت می کنند. به یاری خدا فردا کشتی نجات از سوی هلال احمر حرکت می کند و به دست مردم مظلوم یمن خواهد رسید.

مهر