بالاترين مقام اجرايي 15 ايالت آمريکا که فرمانداران هستند، به «باراک اوباما» نامه نوشته و تأکيد کردند که تحريم هاي ايالتي عليه ايران، کماکان پابرجا باقي خواهد ماند.

فرمانداران 15 ایالت آمریکا: با وجود توافق هسته ای, تحریم ها را علیه ایران حفظ خواهیم کرد

 

شرق پرس: ۱۵ فرماندار جمهوری خواه آمریکا در نامه ای به رئیس جمهور این کشور تأکید کردند تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه ایران را در ایالات خود باقی خواهند گذاشت، حتی اگر توافق هسته ای تصویب شود.

 

  ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: بالاترین مقام اجرایی ۱۵ ایالت آمریکا که فرمانداران هستند، به «باراک اوباما» نامه نوشته و تأکید کردند که تحریم های ایالتی علیه ایران، کماکان پابرجا باقی خواهد ماند.

 

بر اساس گزارش رویترز این اتفاق در حالی رخ داده است که حدود نیمی از ۵۰ ایالت آمریکا تدابیری را برای مجازات شرکت هایی که با ایران تعامل می کنند وضع کرده اند که آن ها را در برخی موارد از امضای قرارداد و داد و ستد با ایران منع می کند.

 

این نامه واکنش دستگاه وزارت خارجه آمریکا را در برداشت. سخنگوی وزارت خارجه این کشور در پاسخ به سوالی در خصوص این نامه تأکید کرد آمریکا باید به تعهداتش پایبند باشد. جاش ارنست در عین حال در موضعی عجیب و فراتر از حدود توافق هسته ای مدعی شد: «باید صبر کرد و دید آیا ایران به عنوان یک کشور با تعهدات جامعه بین المللی موافقت خواهد کرد؟ اگر آنها این کار را نکنند شاهد هیچ گونه تخفیف تحریم ها نخواهند شد. ما باید راهی را برای راستی آزمایی این مسئله بیابیم.

 

اگر آنها این کار را نکنند شاهد تخفیف تحریم ها نخواهند بود.» همچنین دیگر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته از تماس تلفنی جان کری با نتانیاهو خبر داد. به گفته جان کربی، وزیر خارجه آمریکا در این تماس بر لزوم ادامه فشار ها بر ایران تأکید کرده است. همزمان رسانه ها از دیدار کری و نتانیاهو در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خبر دادند.