فرماندار ساری گفت: علاوه بر اعزام کاروان به مرقد امام راحل، مراسم شب ارتحال در حسینیه عاشقان ساری نیز از محوری‌ترین برنامه‌های سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان است.

فرماندار: مراسم ارتحال امام(ره) در حسینیه عاشقان ساری برگزار می شود

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، جواد واحدی در نخستین جلسه ستاد بزرگ‌داشت سوم خرداد و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه خرداد در نظام ما آبستن حوادث تلخ و شیرین است، اظهار کرد: امسال تقارن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با ایام ماه شعبان و روز ولادت امام زمان (عج)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) است و نام‌گذاری این روزها به نام روز پاسدار و روز جانباز کار ما را مضاعف کرده و از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه در فتح خرمشهر، دشمن هنوز به دنبال کالبدشکافی این حماسه بزرگ از مردم عادی در دفاع و پیروزی است، افزود: اراده‌های نظامی در فنون نظامی و اتکا به مردم، عملیات فتح خرمشهر را در دنیا بی‌نظیر کرده است.

 

فرماندار ساری گفت: اراده مبتنی بر ایمان و ولایت‌پذیری مردم ایران، دشمنان را در عملیات‌های نظامی و فرهنگی ناکام می‌گذارد.

 

واحدی بیان کرد: اعزام کاروان‌های زیارتی از شهرستان ساری به مرقد امام خمینی (ره) برای شرکت در بیست و ششمین سالگرد آن بزرگ‌مرد تاریخ معاصر، همانند سال‌های گذشته نیازمند مشارکت و برنامه‌ریزی منسجم از سوی دستگاه‌های اجرایی است.

 

فرماندار ساری با اشاره به اینکه ما به امام راحل بدهکار هستیم، افزود: امام خمینی (ره) با حفظ استقلال کشور به ما عزت و عظمت بخشید و اسلام را احیا کرد، لذا شایسته است که اقتدار امام در معنویت، مذهب، سیاست و اقتصاد تبیین و به نسل امروز انتقال یابد.

 

وی با اشاره به نام‌گذاری سوم تا سیزدهم خردادماه به عنوان دهه مهدویت و هم‌زمانی آن با رویدادهای ملی، گفت: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی در تبیین اندیشه‌های امام راحل (ره) تلاش کنیم.

 

واحدی با بیان اینکه تمام جهان به اقتدار و رهبریت مقتدرانه امام خمینی (ره) در ناکام ماندن طرح براندازی انقلاب، اذعان دارند، تصریح کرد: بهترین راهبرد برای مقابله با ترفند و توطئه‌های دشمنان و بهترین عامل آگاه‌سازی نسل جوان در برابر دسیسه‌های دشمن، تبیین اندیشه‌های امام راحل است.

 

فرماندار مرکز مازندران با اشاره به اینکه امام همیشه خود را یک بسیجی می‌نامید و خادم مردم می‌دانست، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمنان اسلام برای ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان در تلاش هستند، اندیشه‌های امام راحل برای جلوگیری از این اقدامات، بهترین الگو است.

 

وی در پایان گفت: علاوه بر اعزام کاروان به مرقد امام راحل، مراسم شب ارتحال در حسینیه عاشقان ساری نیز از محوری‌ترین برنامه‌های سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان است.