غلامی مدیر عامل حمل و نقل همگانی و حومه بهشهر گفت: داشتن کارت صلاحیت را مهمترین معیار برای رانندگان سرویس مدارس است و هیچ راننده ای بدون داشتن کارت صلاحیت که به تایید مراجع ذیصلاح رسیده باشد ، حق فعالیت به عنوان سرویس مدارس را ندارد .

 

 

به گزارش شرق پرس این بازدید با حضور مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی ،فرماندهی انتظامی منطقه بهشهر ،رییس پلیس راهور ، ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان بهشهر و مسئول بازرسی سازمان حمل و نقل در راستای اجرا ونظارت بر فعالیت سرویس های دانش آموزی شهرستان بهشهر بعمل آمد.

 

مسئولین با حضور در مدرسه شهید سازگار از فعالیت سرویس مدرسه و نحوه ارائه خدمات شرکت ها و رانندگان سرویس مدرسه بازدید و عبداله غلامی شهری مدیر عامل سازمان حمل و نقل ضمن تبریک ایام میلاد رسول اکرم (ص) و هفته وحدت بر لزوم شرکت ها و همکاری دستگاه های اجرایی در انجام دقیق قوانین و نظارت بر فعالیت های سرویس های مدارس تاکید کردند و از همکاری و تلاش های نیروی انتظامی ، پلیس راهوار و آموزش و پرورش در جهت آموزش و آگاهی بخشی دانش آموزان تقدیرنمود.

 

مدیر عامل حمل و نقل همگانی و حومه بهشهر با اشاره به ضرورت ساماندهی و نظارت بر سرویس های مدارس گفت : تامین امنیت دانش آموزان و آرامش خانواده ها مهمترین رویکرد سرویس های مدارس است .

 

 

behshahr-bazdid541

غلامی شهری افزود : مدیران مراکز آموزشی به عنوان نمایندگان آموزش و پرورش در مدارس مسئولیت مستقیم نظارت بر سرویس ها و رعایت دستورالعمل های مربوط به آن را بر عهده دارند .

 

وی در ادامه با توجه به همکاری شهرداری و شوراهای اسلامی شهر ،فرمانداری ، راهنمایی و رانندگی ،نیروی انتظامی در ساماندهی سرویس های مدارس گفت : نوع برخورد، رفتار، نحوه بیان وحتی پوشش رانندگان سرویس مدارس می تواند بر دانش آموزان تاثیر بگذارد و بایدحداکثر توجه در این خصوص صورت پذیرد.

 

وی اضافه کرد : دانش آموزان امانت خانواده ها هستند و رانندگان سرویس مدارس به عنوان امین والدین باید حداکثر توجه را به همه شئون از جمله ایمنی و سایر الگوهای رفتاری داشته باشند زیرا آثار تربیتی در این عرصه تکمیل کننده اهداف آموزش و پرورش در مدارس است.

 

وی تصریح کرد: داشتن کارت صلاحیت را مهمترین معیار برای رانندگان سرویس مدارس است و هیچ راننده ای بدون داشتن کارت صلاحیت که به تایید مراجع ذیصلاح رسیده باشد ، حق فعالیت به عنوان سرویس مدارس را ندارد .

 

 غلامی رعایت کامل قوانین و مقــررات راهنمایــی و رانندگــی و آیین نامه و دستورالعمل حمل و نقل دانش آموزان ، آماده و مرتب نگهداشتن وسیله نقلیه از نظر موتوری و نظافت جهت ارائه سرویس به موقع و همچنین مجهز بودن به تجهیزات با توجه به آغازفصل سرما ، رعایت کامل موارد ایمنی ، بهداشتی، عدم استفاده از دخانیات و تلفن همراه در حین رانندگی،  رعایت تناسب تعداد مسافرین با ظرفیت خودرو ، نصب کپسول اطفای حریق در ماشین ، مرتب بودن وضعیت پوشش و عدم استفاده از وسایل زینتی و لوازم غیر ضروری و مغایر با فرهنگ اسلامی ،  عدم پخش آهنگ های نامناسب و غیر مجاز و مغایر با شئونات اسلامی و دانش‌آموزی ، سوار و پیاده کردن دانش آموزان پس از توقف کامل خودرو و کنترل کامل بسته بودن درب خودرو هنگام حرکت و  شرکت در جلسات توجیهی را از مهمترین قوانین و مقررات مربوط به رانندگان برشمرد .

 

در ادامه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بهشهرسرهنگ مرادی از تلاش پلیس راهنمایی و رانندگی در برخورد با سرویس های دانش آموزی غیر مجاز و حضور پلیس در تقاطع های سطح شهر و درب ورودی مدارس در سال تحصیلی قدرانی کرد.  
محمد رضا ضابط