کواکبیان در دانشگاه مازندران گفت: اینکه در مناظره ها بیان شود 96 درصد مردم ایران فقیر هستند ، این حرف را حتی اپوزیسیون نظام هم جرات مطرح کردنش را ندارد...

مصطفی کواکبیان در مازندران:فقر 96 درصدی مردم را اپوزیسیون نظام هم مطرح نمی کند

 

به گزارش شرق پرس مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: اخلاق در دو مناظره نامزدهای ریاست جمهوری رعایت نشده است و نامزدها باید برنامه های خودشان را ارائه دهند و اگر نقدی صورت می گیرد نباید جنبه تخریب داشته باشد.

 

 کواکبیان در همایشی با نام  پیشرفت ایران در دانشگاه مازندران  افزود : اینکه در مناظره ها بیان شود که ۹۶ درصد مردم ایران فقیر هستند ، این حرف را حتی اپوزیسیون نظام هم جرات مطرح کردنش را ندارد.

 

وی ادامه داد : نتیجه گیری از این که ۹۶ درصد مردم ایران فقیر هستند ، به دولت برنمی گردد بلکه به کل نظام برمی گردد ؛ یعنی این که بعد از حدود ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ کاری برای مردم نتوانستیم انجام دهیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : برخی از نامزدها حرف هایی در مناظره مطرح می کنند که خودشان هم آن را قبول ندارند ، بلکه برای عوام فریبی آن را بیان می کنند که این برای کشور خطرناک است.

 

وی افزود : بر اساس برنامه چشم انداز ۲۰ ساله ای که داشتیم و تنها هشت سال آن مانده است ، باید کشور را در منطقه به رتبه نخست و در دنیا به رتبه دهم می رساندیم و لذا نامزدها باید برنامه هایی را ارائه دهند که با این چشم انداز هماهنگ باشد نه اینکه حرف های عوام فریبانه گفته شود.

 

او ادامه داد : صداقت با مردم بسیار حائز اهمیت است و نامزدها باید با صداقت و قانونمداری و از طرفی دیگر دارا بودن تخصص در کشورداری ، مردم را اغنا کنند که به آنان رای دهند.

 

کواکبیان گفت : معتقدم در بین نامزدهای موجود حسن روحانی اصلح تر است و بنا به تخصصی که در کشورداری دارد برای کشور داری مفید است.

 

دبیرکل حزب مردم سالاری در پاسخ به یکی دانشجویان که از وی در باره آینده برجام پرسش کرد ، اظهار داشت : در برجام سه دستاورد بزرگ به دست آمده است که رسمیت یافتن غنی سازی اورانیوم و داشتن انرژی هسته ا ی ایران، حذف تمامی تحریم های هسته ای و نیز شکست خوردن طرح ایران هراسی از جمله دستاوردهای مهم برجام بوده است.

 

وی افزود : مجلس بر اساس حقوق بین المللی سیاست خارجی را تنظیم می کند و بنا بر مبنا و معیارهای تخصصی کارش را پیش می بریم و بنا به اعتقاد بنده برای برجام مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.

 

کواکبیان گفت : از همه مردم ، افراد ، احزاب ، گروهها و رسانه ها انتظار می رود که مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند چرا که تجربه نشان داده است که در هر زمانی که مردم حضور با شکوه در انتخابات داشته باشند ، پیروز هستیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود : انتظار داریم که مردم در ۲۹ اردیبهشت ماه با شکوه خاصی در انتخابات شرکت کنند تا فردی که لایق کشورداری است، انتخاب شود.

 

 

 

 

 

ایرنا