قالیباف گفت: عددی که آقای جهانگیری در مناظره مطرح کردند یک حرف غیرمنطقی بود. ایشان نه تنها سندی ارایه ندادند بلکه خلاف نظر دادستان کل کشور نیز صحبت کردند

 

 

محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران، گفت: قرار نیست در مناظرات حرف‌هایی زده شود که سندیت ندارد. دیروز آقای جهانگیری عدد و رقمی را در مناظره گفتند و حرفی زدند که دادستان کل کشور و دادستان تهران قبلا آن حرف را رد کرده بودند و گفته بودند که این عدد و رقم وجود ندارد. با این وجود ایشان مجددا آن عدد و رقم را تکرار کردند که طبیعتا یا یک تخلف آشکار و دروغ بزرگ است.

وی ادامه داد: عددی که آقای جهانگیری در مناظره مطرح کردند یک حرف غیرمنطقی بود. ایشان نه تنها سندی ارایه ندادند بلکه خلاف نظر دادستان کل کشور نیز صحبت کردند که طبیعتا این موضوع را پیگیری قضایی خواهم کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم خاطرنشان کرد: امروز شایعاتی درست می‌کنند که بیشتر این شایعات از جانب دولت است، می‌گویند امکان ایجاد ۵ میلیون شغل وجود ندارد و نمی دانیم این عدد ها را از کجا می آورند؟ بنده می گویم در برنامه ششم عنوان شده وقتی می خواهیم نرخ بیکاری ۱۲.۵ را به ۸ برگردانیم بدین معنی است که باید سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم. اکنون شرایطی است که سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جویای کار به بازار کار اضافه می شود، بنابر این اگر دولت نتواند این میزان شغل را ایجاد کند به این معنی است که زندگی همه جوانان را تباه کرده ایم.

قالیباف با بیان اینکه “ایجاد یک میلیون شغل در سال وظیفه ای است که برنامه ششم بر دوش ما گذاشته و باید آن را انجام دهیم”، افزود: هر چند که متاسفانه دولت برنامه ششم را ابلاغ نکرد و مجلس آن را ابلاغ کرد، در اینجا هم دوستان در دولت کار خلاف قانون انجام دادند. این کاری نیست که انتخاب کنیم و بگوییم می‌توانیم انجام دهیم یا نمی‌توانیم بلکه باید این میزان شغل را ایجاد کنیم. ‌البته من معتقدم می توانیم این کار را انجام دهیم چرا که هم منابع و هم روش های آن وجود دارد. به عنوان نمونه در حوزه مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات و گرایش های فنی زمینه های فراوانی وجود دارد و این کار قابل انجام است. وقتی در مسکن رشد به منفی ۱۶ می‌رسد معلوم است که همه مهندسان بیکار می‌شوند.

وی تاکید کرد: همچنین وقتی در کشاورزی واردات موضوع اول می‌شود طبیعی است که مهندسان کشاورزی بیکار می شوند. باید توجه کنیم تا از قاچاق ۲۵ میلیون دلار کالا و ارز جلوگیری کنیم چرا که این اقدام می تواند تولید شغل کند. در کنار آن سرمایه‌های داخلی هم وجود دارد و حتما باید سرمایه‌های خارجی را هم جذب کنیم./ ایسنا