حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه خمس باید برای خداوند باشد نه برای دلسوزی و ترحم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مفاسد کاهش پیدا کند باید نماز را جدی بگیریم.

حجت الاسلام قرائتی : برای کاهش مفاسد باید نماز جدی گرفته شود

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) حجت‌الاسلام محسن قرائتی در دومین اجلاسیه نماز استان مازندران در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله در شهرستان میاندورود با بیان اینکه امر نماز باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: صدها شهرک داریم اما مسجد نداریم.

 

وی بیان کرد: برخی گاهی برای اقامه نماز متلک‌هایی از دیگران می‌شنوند اما به‌یاد داشته باشید که امام حسین (ع) در کربلا نمازش ترک نشد و حضرت علی (ع) هم در موقع نماز ضربت خورد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اعلام اینکه اقدامات و فعالیت‌های خوبی هم در زمینه نماز انجام شد که باید قدر بدانیم، افزود: اقامه نماز برای همه عموم است و فقط مختص مسؤولان ستاد اقامه نماز نیست.

 

این مسؤول اضافه کرد: مدیر خوب کسی نیست که به اقدامات پشت سرش نگاه کند زیرا موجب غرور در انسان می‌شود.

 

قرائتی با تأکید بر اینکه باید یک بازنگری در عمر خود کنیم، خاطرنشان کرد: فرهنگ مطالعه را در خود تقویت کنید و هرگز درس‌هایی که فقط برای نمره خوانده شد را ذخیره قیامت نکنید.

 

وی با اشاره به اینکه خمس باید برای خداوند باشد نه برای دلسوزی و ترحم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مفاسد کاهش پیدا کند باید نماز را جدی بگیریم.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه مشکل اساسی ما در مدیریت صحیح است، یادآور شد: نخ و سوزن داریم اما خیاط نداریم، پول داریم اما امکانات نداریم و آدم داریم ولی جوهر نداریم.

 

قرائتی اضافه کرد: استعدادهای بسیاری در کشور داریم که در این زمنیه باید از ظرفیت دانشجویان به‌خوبی استفاده کنیم.

 

وی در پایان گفت: ازدواج سبب تقویت معنویت می‌شود و جوانی که زود ازدواج کند در برابر آسیب‌ها  بیمه می‌شود.