قرارداد ساخت سیلوی 28 هزار تنی بندر امیرآباد با سرمایه گذاری 75 میلیارد ریالی بخش خصوصی منعقد شد.

 

به گزارش شرق پرس مدیربنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت : قرارداد ساخت سیلوی غلات با ظرفیت ۲۸هزارو ۸۰۰ تن با مبلغ سرمایه گذاری ۷۵ میلیارد ریال با شرکت سرمایه گذار توسعه تجارت ستاره پارسیان منعقد شد.

 

amirabad1

 

مهندس خدمتگزار با بیان اینکه بندر امیرآباد در شرق مازندران تنها بندر پایلوت غلات در شمال کشور است اظهار داشت : قرارداد این سیلو  به صورت B.O.T  و به مدت ۱۵ سال می باشد.

 

خدمتگزار با اشاره به اینکه ساخت این سیلو در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع احداث خواهد شد افزود: مدت زمان تعیین شده برای اتمام ساخت این سیلو ، یکسال می باشد.

 

مدیربنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه میزان واردات غلات در ۱۰ ماه نخست سال جاری از رشد ۲۴ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل برخوردار بوده است تاکید کرد : با احداث این سیلو مبادلات انواع غلات در بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر متصل به شبکه سراسری راه آهن رشد چشمگیری خواهد داشت.

 

 

وی تصریح کرد : با بهره برداری از این سیلو ها ظرفیت نگهداری حجمی غلات در بندر امیرآباد به بیش از ۴۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

 

لازم به ذکر است بندر امیرآباد با قرار گرفتن در مسیر بین المللی کریدرو شمال – جنوب ، دارای اراضی وسیع پشتیبانی قابل افزایش تا ۲۱۲۰ هکتار ، از استراتژیک ترین بنادر شمال کشور می باشد.

 

 

amirabad2

 

DCIM100MEDIADJI_0043.JPG

گزارش و عکس : محمد رضا ضابط