معصوم‌بیگی در بخش دیگری از سخنانش درباره ارتقای فناوری در نیروی انتظامی گفت: در پی ورود تجهیزات مناسب همچون دوربین البسه و خودروهای استیشن به کلانتری‌ها هستیم...

 

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با تأکید بر اینکه در سطح کشور طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به صورت جدی دنبال می‌شود، گفت: اجرای این طرح اولویت اول نیروی انتظامی است.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی معصوم‌بیگی امروز سه‌شنبه در همایش سراسری رؤسا و فرماندهان کوپ انتظامی استان همدان، تصریح کرد: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خط مقدم و هسته عملیاتی نیروی انتظامی هستند؛ چرا که همواره با آحاد مردم تعامل مستمر دارند و در صورتی‌که به حداکثر کارآیی خود برسند، موجبات رضایت‌مندی مردم را فراهم خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بر تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها متمرکز شده است، افزود: بر اساس فرمان فرمانده کل‌قوا تحول در این زمینه به شورای عالی تحول در پاسگاه‌ها ارجاع داده شد.

معصوم‌بیگی یادآور شد: در زمینه طرح تحول کلانتری‌ها دستورالعمل جامعی تدوین شده و با مسئولیت فرماندهان انتظامی استان‌ها در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به خوبی و با شتاب در همدان در حال انجام است، افزود: ۲۸ کلانتری در این استان اجرای این طرح را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا و فرمانده انتظامی اسبق استان همدان به اهداف اجرای این طرح پرداخت و گفت: توانمندسازی پرسنل نیروی انتظامی، خوشایندسازی در کلانتری‌ها و ایجاد رضایت‌مندی مردم و تسریع در اصلاح فرآیندها از جمله اهداف این طرح است.

وی با تأکید بر اینکه در آینده مردم شاهد تحول خوب و مناسب در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خواهند بود، یادآور شد: در آینده بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، نیروی انتظامی در مقابل اخذ شکایات مردم رسیدی را به آنها تحویل خواهد داد.

معصوم‌بیگی ادامه داد: موفقیت نیروی انتظامی در گروی کلانتری‌ها و پاسگاه‌هاست؛ چرا که اینها ستون فقرات نیروی انتظامی هستند.

 وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۰ درصد کلانتری‌ها تحت اجرای طرح تحول قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه در چند ماه اخیر که طرح تحول آغاز شده، شاهد حرکت رو به رشدی در این واحدها بوده‌ایم.

معصوم‌بیگی در بخش دیگری از سخنانش درباره ارتقای فناوری در نیروی انتظامی گفت: در پی ورود تجهیزات مناسب همچون دوربین البسه و خودروهای استیشن به کلانتری‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دوربین البسه بر روی لباس مأمور نصب می‌شود و هم‌اکنون در مرکز آماده شده و در اختیار استان‌های نمونه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نصب این دوربین موجب استانداردسازی رفتار کارکنان و صیانت از حقوق شهروندی شده و همچنین در مواقع لزوم از حقوق مأمور صیانت می‌کند.

معصوم‌بیگی درباره خودروهای استیشن نیز گفت: بر روی این خودروها به صورت مستمر دوربین نصب می‌شود و در میادین شهر مستقر می‌شوند.

وی از ایجاد مرکزی نوین که همه منازل مردم و اماکن و صنوف را به سیستم جامع خود متصل می‌کند، خبر داد و گفت: با اتصال به این مرکز در صورت بروز مشکل زنگ مربوطه به صدا در می‌آید و مأموران در خدمت امدادرسانی به مردم قرار می‌گیرند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا درباره حریم خصوصی بودن خودروها نیز گفت: بر اساس قوانین هر محلی که بدون هیچ‌گونه تلاشی قابل رؤیت باشد، جزء اماکن غیرخصوصی محسوب می‌شود.

وی در پایان درباره عدم شفاف‌سازی برخی مسئولان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شفاف‌سازی مناسبی در سطح جامعه و به ویژه برای اصحاب رسانه وجود دارد اما اینکه برخی آمارها شفاف نیست به علت تکمیل نبودن روند دادرسی است.