ناطق نوری درباره حمایت ایران از سوریه گفت: اگر ما سکوت می کردیم و سوریه در تصرف قرار می گرفت و به دنبال آن مسیر برای آمدن پشت مرز ایران فراهم می شد

لبنان و سوریه خاکریزهای ایران هستند

 

شرق مازندران: حجت الاسلام ناطق نوری در همایش نمازجمعه قرارگاه بصیرت و اخلاق  که به مناسبت ۵ مرداد -سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور- در دانشکده علوم و فنون دریایی جوادالائمه(ع) مازندران برگزار شد با اشاره به وجه تسمیه نماز جمعه، گفت: در تاریخ اسلام اولین گروه از مسلمانان که این روز را جمعه نامیدند از گروه انصار بودند.

وی دفاع از سوریه را دفاع از خود و منافع ملی ایران دانست و اظهار کرد: اسراییل و صهیونیست با حمایت امریکا و غیر امریکائی ها و جناح مسیحیت صهیونیست که تلفیقی از مسیحیت و یهود است  سعی دارد تا آن را نژاد برتر جلوه دهند تا کل جهان را در اختیار بگیرند و زمینه را برای امدن مسیح آماده کنند که این همان گروه افراطی ها هستند.

رییس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری  ادامه داد: اگر ما سکوت می کردیم و سوریه در تصرف قرار می گرفت و به دنبال آن مسیر برای آمدن پشت مرز ایران فراهم می شد، ما قائلیم که خط مقدم ما فلسطینی ها هستند و اگر حمایت کنیم اسرائیل در جای خود می ماند.

ناطق نوری  لبنان و سوریه را خاکریز دوم و سوم ایران دانست و گفت: هوشمندی و درایت رهبری سبب شد تا مردانه ایستادگی کنیم از سویی این ملت بیدار و هوشیار بوده و پای آرمان های خود ایستاده است.

به گزارش ایسنا, وی با تاکید بر پرهیز از ایجاد اختلاف و یاس در جوانان خاطرنشان کرد: این انقلاب و کشور و ملت با وحدت و همدلی و همزبانی حفظ می شود. در پایان از خانواده های ۴ تن از شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت چالوس تقدیر و از تمبر همایش ۵ مرداد نیز رونمایی شد.