طرح احداث فرودگاه در شهرستانهای مرکزی مازندران و اختلاف برخی مسئولان شهرستانهای بابل و آمل بر سر زمین های گاودشت واکنش های مختلفی را در بر داشت.

 

 

به گزارش شرق پرس مازندران در روزهای گذشته با انتشار نامه اخیر وزیر راه و شهرسازی به وزیر جهاد کشاورزی بار دیگر موضوع تاسیس فرودگاه در اراضی ملی گاودشت مازندران به چالش بزرگ بین آمل و بابل بدل شد.

 

در این نامه به تاریخ ۱۸ فروردین ۹۵ خطاب به حجتی خواستار اختصاص تمامی ۴۱۰ هکتار اراضی گاودشت آمل به ساخت فرودگاه شده است.

 

با انتشار این نامه بعد از گذشت چند ماه از سکون و سکوت بوجود آمده در اختلافات ارضی دو شهرستان بزرگ بابل و آمل، بار دیگر شعله انتقادات از مسئولان بابلی توسط فعالان این شهر روشن شد.

 

در جریان این انتقادات به ویژه در فضای مجازی، استاندار بابلی مازندران، نریمان، معاون بابلی وزرات راه و شهرسازی و برخی دیگر از سرمایه‎های انسانی بابل و مازندران مورد خطاب قرار گرفته اند که چرا در مقابل آنچه آنرا تجاوز به خاک بابل! توصیف شده سکوت اختیار کرده‎اند.

 

گفته شده در پشت صحنه پیگیری ساخت فرودگاه در اراضی گاودشت یوسفیان ملا نماینده مردم آمل فعالیت دارد.

 

در این شرایط روز گذشته حسین نیازآذری نماینده بابل در واکنشی به روند فوق نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی فرستاد:

 

” برادر گرامی جناب آقای مهندس حجتی
وزیر محترم جهاد کشاورزی
با سلام و احترام؛

 

به استحضارمی‌رساند علی رغم تذکرات مکرر قبلی درباره “مرکز تحقیقات کشاورزی گاودشت شهرستان بابل”؛ تکرار می‌کنم!”مرکز تحقیقات کشاورزی گاودشت شهرستان بابل”؛ اما وزیر محترم راه و شهرسازی طی نامه شماره ۱۱۵/۱۰۰/۰۲مورخه ۹۵/۱/۸ مدعی شده است جناب عالی در هامش نامه مورخه ۹۴/۸/۲۱ نماینده محترم آمل با واگذاری اراضی موصوف برای ساخت فرودگاه آمل! (در اراضی بابل) موافقت نموده‌اید در حالی که حسب مذاکرات قبلی و اطلاعیه سازمان امور اراضی کشور موضوع منتفی و تکذیب شده بود.

 

لذا وفق تذکرات قبلی با عنایت به این‌که اراضی موصوف در حوزه جغرافیایی شهرستان بابل (بخش بندپی_غربی) قرار دارد، اما مقتضی است هرگونه تصمیم‌گیری برای هراقدامی! باید با هماهنگی مسوولان شهرستان بابل انجام گیرد و از هرگونه تعهدات الزام‌آور بدون تامین نظر مسوولان شهرستان بابل جدا خودداری فرمایید.

 

همچنین با عنایت به این‌که مکاتبات مبهم و تنش‌زای وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی نگرانی شهروندان محترم بابلی را برانگیخته است به‌صلاح دولت محترم نیست که خود موجب تشویش اذهان عمومی گردد.

 

از جناب عالی درخواست دارم جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از هرگونه تنش_اجتماعی در اسرع وقت ابهامات به‌عمل آمده را مدیریت نمایید.”

 

نکته جالب پیگری امور توسط وزارتخانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی قبل از رفع ابهامات در مورد حدود اراضی دو شهرستان است که با این نحوه پیگیری مدیران، به نظر نمیرسد بابلی ها و آملی ها به توافق مناسب دست یابند.

 

 

 

 

 

 

تابناک مازندران