رضایی مدیرکل حراست آستان قدس رضوی با عنایت به ضرورت‌های امنیتی و با توجه به اینکه دفاتر امانات در مجاورت حرم مطهر رضوی و محل اجتماع زائران واقع شده بودند، همزمان با ایام عزاداری آخر ماه صفر تعطیل شده‌اند

 

 

شرق پرس: مدیرکل حراست آستان قدس رضوی با اشاره به تعطیلی دفاتر امانات حرم مطهر رضوی، گفت: این موضوع از مصوبات مراجع امنیتی بوده و در راستای تکریم و تامین امنیت زائران انجام شده است.
 
 عادل رضایی با تاکید براینکه تصمیم گیری در این زمینه توسط آستان قدس رضوی صورت نگرفته است، افزود: آستان قدس خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا(ع) را وظیفه خود می‌داند و همواره خدمات متنوع و متعددی را در بخش‌های مختلف به زائران ارائه داده است.
 
 
‌وی اظهار کرد: با عنایت به ضرورت‌های امنیتی و با توجه به اینکه دفاتر امانات در مجاورت حرم مطهر رضوی و محل اجتماع زائران واقع شده بودند، همزمان با ایام عزاداری آخر ماه صفر تعطیل شده‌اند و ادامه فعالیت آن‌ها پس از این ایام نیز منوط به آسیب‌شناسی و تصمیم‌گیری نهادهای مربوطه است.
 
 
‌رضایی با اشاره به فعالیت مراکز دریافت امانات بخش خصوصی، تاکید کرد: این دفاتر پیش از این هم در زمان فعال بودن دفاتر امانات حرم مطهر وجود داشتند و با توجه به فاصله‌ای که با حرم مطهر و محل‌های اجتماع زائران دارند، مشکلی را از نظر امنیتی ایجاد نمی‌کنند.
 
 
‌وی با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی هیچ منفعت و نقشی در فعالیت شرکت خصوصی دریافت امانات ندارد، گفت: این شرکت با نظر نهادهای مربوطه در دولت و شهرداری تاسیس شده است و تحت نظارت آن ها فعالیت می‌کند./ایسنا