مهدی هاشمی درخواست کرد که از بند اقتصادی به بند زندانیان سیاسی و امنیتی زندان اوین منتقل شود.

mehdi-hashemi14

شرق پرس: شنیده‌ شده که مهدی هاشمی برای انتقال از بند اقتصادی به بند زندانیان سیاسی و امنیتی زندان اوین در خواست داده است.
 
این در حالیست که فاطمه هاشمی،‌ خواهر مهدی در گفت‌وگو با شرق گفته‌بود که مهدی هاشمی شب اول زندان را در سوئیت محمدرضا رحیمی در بند ٢۴١ اوین گذرانده است. شبی که البته فرصت مناسبی را برای معاون‌ اول دولت احمدی‌نژاد فراهم کرده تا درخواست‌هایی را از مهدی داشته باشد و خواهان پیگیری آنها شود.
 
فاطمه هاشمی از برگزاری اولین ملاقات حضوری تعدادی از اعضای خانواده با مهدی، در شنبه‌ای که گذشت، خبر می‌دهد و می‌گوید رحیمی از مهدی دو درخواست داشته است. یکی از این دو درخواست که فاطمه هاشمی درباره آن می‌گوید، پیگیری بازنشستگی رحیمی بوده است. او می‌گوید: «رحیمی خواسته تا درباره بازنشستگی او صحبت شود و کار بازنشستگی انجام شود. که من هم پیگیری‌هایی را در این باره انجام دادم». فاطمه هاشمی البته از بیان درخواست دیگر رحیمی خودداری می‌کند.
 
وی گفت: «از زمانی که مهدی را بردند زندان، چندبار تماس تلفنی داشت و پیگیر ملاقات بودیم. با رئیس زندان در همین باره تلفنی صحبت کردیم. رئیس زندان گفت که درباره مهدی و مرخصی او، این موضوع دست من نیست و باید با نماینده دادستان، صحبت کنید. یک بار هم به‌صورت حضوری پیش نماینده دادستان رفتیم».
 
فاطمه هاشمی در توصیف شرایط مهدی از زندان هم می‌گوید: «حالش خوب بود. مهدی گفت آنها در سالنی هستند به اندازه ٧٣ متر. این سالن در زیرزمین است و ٢٨ نفر هم در آن هستند. به مهدی تخت رسیده است، اما از کمردرد شدیدی رنج می‌برد و قبلا هم به‌همین‌خاطر در بیمارستان بستری بوده است. صبح‌ها به نرمش می‌رود و عصرها هم فوتبال دارد».
 
هاشمی در توضیح بیشتر درباره هم‌بندی‌های مهدی این‌گونه می‌گوید: «مهدی گفت کنار او هم زندانی‌های سیاسی هستند و هم مالی. آدم‌های خوبی هستند. مثلا یک برق‌کار هست که به‌خاطر چک برگشتی دومیلیون تومانی در زندان است و دیگری هم به خاطر پنج میلیون تومان».
فارس