علی لاریجانی که در مراسم عزاداری شب گذشته بیت رهبری شرکت کرده بود با شعارهای کنایه ای و خاص برخی افراد مواجه شد.

larijanii-rahbari

 

 

 

شرق پرس: لاریجانی که به‌تازگی از سفر روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین به ایران بازگشته است، شب گذشته در مراسم عزاداری بیت رهبری حضور یافت.

 

 

 «انتخاب» با اعلام این خبر، در ادامه نوشت: رئیس مجلس پس از ورود به مجلس عزاداری با شعارهای تند حامیان جریان‌های تندرو روبرو شد.

 

 

این افراد شعارهایی از قبیل «خواص بی‌بصیرت؛ مایه ننگ ملت»، «امان‌نامه برجام؛ تلاش بی‌سرانجام»، «مرگ بر منافق» و «هیهات منا الذله» سر دادند.

 

 

بر اساس گزارش‌های رسیده، این عده قلیل شب قبل از آن نیز پس از حضور رئیس‌جمهور به مجلس عزاداری، شعارهایی این‌چنین سر داده بودند.

 

 

به گزارش ایسنا، انتخاب در ادامه نوشته است: حمایت علی لاریجانی از توافق هسته‌ای و کمک‌های او در روند تصویب برجام در مجلس، باعث عصبانیت جریان‌های تندرو شده است.

 

 

پیش از این، همین جریان افراطی، در سالگرد ۲۲ بهمن چند سال پیش مانع سخنرانی لاریجانی در حرم حضرت معصومه (س) شدند و ضمن سردادن شعارهای توهین‌آمیز، به سمت او کفش و مُهر نماز پرتاب کردند.

 

 

این جریان، سابقه شعار دادن مکرر در حین سخنرانی سیدحسن خمینی در ایام سالگرد رحلت امام (ره) را در کارنامه خود دارند؛ شعارهایی که نهایتاً منجر به کوتاه شدن سخنرانی یادگار امام (ره) شد و سپس رهبری، با بوسیدن پیشانی سیدحسن، نسبت به این روش نادرست، واکنش نشان دادند.