ايشان توضيح داد كه گزارش هفتگي قوه قضاييه به رهبر انقلاب عرضه مي شود و گاه حتى ايشان برخي پرونده ها را مستقيما درخواست مي كنند و به مطالعه پرونده مي پردازند...

 

 

محمدرضا زائرى در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز به دادسرای ویژه روحانیت دعوت شدم و برای این که کسی نگران نشود حتى به همسر و خانواده ام نیز چیزی نگفتم، اما راستش چون احتمال می دادم با کسی مثل سعید مرتضوی روبرو شوم که به بهانه بازپرسی احضار کرد و از همان جا به زندان اوین فرستاد، این دفعه با احتیاط و ملاحظه رفتم.

 

صادقانه اعتراف می کنم که انتظار این طور برخورد مؤدبانه و منطقی و صحیح را نداشتم. از دم در و موقع ورود تا فرصتی که مفصل با معاون محترم دادسرا صحبت کردم و بازجویی انجام شد رفتار و شیوه برخورد بسیار معقول و محترمانه و غافلگیر کننده بود!

 

همین باعث شد که قبل از آغاز صحبت با توپ پر و موضع قاطع برایشان دعا کردم که عاقبت به خیر شوند و گفتم که حضور در این جایگاه، قدم برداشتن بر لبه تیغ و نفس کشیدن بر سر دوراهی بهشت و جهنم است و تعریف کردم که به خاطر همین ترس قبول نکرده ام به قوه قضاییه بروم و دعوت استاد بزرگوارم مرحوم آیت الله مرعشی را نپذیرفته ام.

 

بدون هیچ پنهان کاری و پرده پوشی می نویسم که پرسش دوستان در باره یادداشت اخیرم بود و گلایه از برخی عبارات و من توضیحاتی دادم و سپس معاون محترم با متانت و دقت تحسین برانگیز و ستودنی جزئیاتی از برخی پرونده های مطرح این روزها را بیان کرد- که نمی توانم اینجا ذکر کنم- و سپس به نکته هایی اشاره کرد که ناخودآگاه گفتم پس چرا اینها را به مردم نمی گویید؟ پاسخ ایشان البته مصالح و ملاحظات و آبروی افراد و امنیت روانی جامعه بود-هرچند در موضوع ملاحظات البته من هنوز نمی توانم این توجیه را قبول کنم- ولی در میان همه آن مطالب یک نکته خیلی برای من قابل توجه بود؛ ایشان توضیح داد که گزارش هفتگی قوه قضاییه به رهبر انقلاب عرضه می شود و گاه حتى ایشان برخی پرونده ها را مستقیما درخواست می کنند و به مطالعه پرونده می پردازند و مواردی بوده که به شکل بازجویی ها اعتراض کرده اند و در یک مورد حتى به عزل بازجو دستور داده اند!

 

معاون محترم حتى وقتی برخی جزییات را از پشت صحنه شایعه پردازی ها و دروغ سازی ها شرح داد، به من پیشنهاد کرد که برای هر کدام از پرونده ها که مایل باشی من حاضرم شما را ببرم تا از نزدیک همه چیز را ببینی!من هم البته گلایه همیشگی خودم از ناشی گری دوستان مان در پوشش خبری و کار رسانه ای را مطرح کردم که دلیل و سبب اصلی بی اعتمادی مردم و افزایش نگرانی هاست!