بررسی‌های مقدماتی قاضی علی موحدی‌راد (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) بررسی های کارگاهان نشان می داد زن 25 ساله در حالی با ضربات چاقو و پیچیده شدن روسری به دور گردنش کشته شد که دو دختر خردسال مقتول شاهد جنایت بوده‌اند.

ماجرای قتل فجیع مادر باردار مقابل دو فرزند خردسال

 

 

شرق پرس: ماجرای این قتل فجیع از آنجا آغاز شد که ماموران کلانتری طبرسی شمالی در تماس با قاضی ویژه قتل عمد، از وقوع جنایتی هولناک در خیابان طبرسی شمالی ۱۷ خبر دادند.بررسی‌های مقدماتی قاضی علی موحدی‌راد (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) بیانگر آن بود که زن ۲۵ ساله افغانی در حالی با ضربات چاقو و پیچیده شدن روسری به دور گردنش کشته شده است که دو دختر خردسال مقتول شاهد جنایت بوده‌اند.

 

دختر ۶ ساله مقتول در همان دقایق اولیه تحقیقات راز این پرونده جنایی را فاش کرد و گفت: عمو کرم، مادرم را با چاقو کشت! با به دست آمدن این سرنخ و با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی مقام قضایی متهم فراری چند ساعت بعد از شهرستان تربت حیدریه در حالی دستگیر شد که مقادیر زیادی وجه نقد و گذرنامه‌های اعضای خانواده مقتول که از منزل آن‌ها سرقت شده بود، کشف و ضبط شد.

 

متهم ۴۲ ساله این پرونده که تبعه کشور افغانستان است در اولین مرحله از بازجویی‌های قضایی گفت: به خاطر اختلاف مالی که با همسر «ف» (مقتول) داشتم به خانه آن‌ها رفتم و دیدم آن زن در منزل تنهاست. داخل منزل با او درگیر شدم و با چاقو ضرباتی را به نقاط مختلف بدن وی وارد کردم. پس از آن هم گذرنامه‌ها، قولنامه منزل، ۶ میلیون ریال وجه نقد و … را برداشتم و به تربت حیدریه گریختم.

 

گزارش خراسان حاکی است، عامل این جنایت فجیع مدتی بعد در بازسازی صحنه قتل زوایای پنهان دیگری از این ماجرای جنایی را فاش کرد و گفت: وقتی ضربات چاقو را بر شکم زن ۲۵ ساله وارد می‌کردم او ناله کنان از فرزندان خردسالش خواست تا همسایگان را خبر کنند که در این لحظه من به داخل حیاط دویدم و دو دختر خردسال را که وحشت‌زده گریه می‌کردند به داخل اتاق کشیدم. آن‌ها از ترس می‌لرزیدند و جیغ می‌کشیدند که به ناچار هر دوی آن‌ها را درون حمام انداختم و زندانی کردم.

 

بنا بر این گزارش، متهم این پرونده در حالی سرقت پول‌ها و مدارک را انکار می‌کرد که دختر ۶ ساله مقتول گفت: ما کنار دیوار نشسته بودیم که عمو کرم با چاقو مادرم را زد و سپس کلید صندوقچه را از گردن مادرم بیرون کشید و پول‌ها را برداشت!اما متهم که مدعی بود به شیشه و تریاک اعتیاد دارد، اظهار کرد: پول‌هایی که زمان دستگیری از من کشف شد متعلق به خودم بود که پس‌انداز کرده بودم.

 

بنابراین گزارش با تکمیل تحقیقات در دادسرای مشهد این پرونده جنایی در حالی به دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد که جنین پسر ۹ ماهه مقتول نیز پس از ارتکاب این جنایت جان باخته بود.مدتی بعد متهم ۴۲ ساله این پرونده پای میز عدالت نشست و در چندین جلسه توسط قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به ریاست قاضی مجتبی علیزاده محاکمه شد.

 

اگرچه متهم در اظهاراتی متناقض سعی کرد خود را بی‌گناه جلوه دهد اما قضات با تجربه دادگاه کیفری یک، با استنادات دقیق قانونی و براساس محتویات پرونده و همچنین نظریه پزشکی قانونی اتهام وی را محرز دانستند و او را محکوم کردند.

 

براساس رای دادگاه که به امضای قاضی علیزاده (رئیس دادگاه) و قاضی بنده‌ای (مستشار) رسیده است، کرم به اتهام ارتکاب قتل عمدی به قصاص نفس و به خاطر سرقت مقرون به آزار به تحمل ۱۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و برای فوت جنین به پرداخت یک فقره دیه کامل مرد مسلمان و همچنین به دلیل ایراد صدمات بدنی با چاقو به تحمل یک سال زندان و پرداخت دیه محکوم شده است که این رای قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

 

 

 

 

 

خراسان