ناطق نوری درباره نطق جنجالی اش علیه یادگار امام (ره) می گوید: من خیلی عصبانی شدم، رفتم پشت تریبون مجلس و خطاب به احمد آقا كردم و گفتم«این چه نوع برخوردی است كه شما می‌كنید...

ماجرای نطق جنجالی ناطق نوری علیه یادگار امام(ره)

 

 

شرق پرس: یکی از فرازهای تاریخ انقلاب انتخاب ابوالحسن بنی صدر به عنوان نخستین رئیس جمهور پس از انقلاب می باشد . در طول مدتی که بنی صدر رئیس جمهور بود بحران های متعددی از سوی وی و حامیانش برای کشور ایجاد شد که برخورد نیروهای انقلاب با این بحران ها متنوع بود . گروهی مانند سید احمد خمینی فرزند امام تمایل داشتند به تبعیت از امام و با حمایت از رئیس جمهور وقت او را به خط آورده و مانع ضربه به نظام شوند و گروه دیگر نیز با شناختی که از بنی صدر داشتند معتقد بودند که او اصلاح شدنی نیست .

 

 

 

در این میان برخی حامیان بنی صدر با حضور در شهرها و استان های مختلف به حمایت از رئیس جمهور وقت می پرداختند که این سخنرانی ها با تنش روبرو می شد .

 

 

 

در یکی از این موارد لاهوتی از حامیان بنی صدر از سوی حزب الله و گروهی از مردم مورد تعرض قرار می گیرد که این اقدام واکنش شدید حاج سید احمد خمینی را موجب می شود …

 

 

 

حجت الاسلام ناطق نوری در خاطرات خود به این مسئله اشاره می کند و می نویسد :

 

 

 

«مرحوم لاهوتی گرایش به بنی‌صدر داشت. ایشان رفته بود که در کوچه اصفهان سخنرانی کند، بچه‌های حزب‌اللهی مانع شده بودند. مرحوم حاج احمدآقا به حمایت از آقای لاهوتی حرف‌هایی زده بود. من خیلی عصبانی شدم، رفتم پشت تریبون مجلس و خطاب به احمد آقا کردم و گفتم«این چه نوع برخوردی است که شما می‌کنید؛ این همه بر ضد آقای بهشتی جوسازی می‌کنند و صحبت‌های ایشان را به هم می‌ریزند اما جناب عالی حرفی نمی‌زنید؟ از آقای لاهوتی دفاع می‌کنید؟» و حدیث امام صادق (ع) را که به یکی از صحابه‌اش فرمود: «هر عمل بدی از هرکسی بد است. از مثل تویی بدتر و هر عمل خوبی از هرکسی خوب است اما از مثل تویی خوب‌تر. چون تو را مردم به ما نسبت می‌دهند.» خواندم و گفتم: «چون شما فرزند امام هستید نباید چنین دفاعی بکنید.»

 

 

 

شاید این نطق نظیری در تاریخ مجلس نداشته باشد. بعد از چند روز، قرار بود ملاقاتی با امام داشته باشیم. می‌گفتم که اگر حاج احمدآقا را ببینم، چه بگویم. گفتم یواشکی می‌روم شاید احمدآقا مرا ندید. برعکس همان جلوی حسینیه وقتی داشتم می‌رفتم، احمدآقا مرا دید و گفت:‌ «به به آقای ناطق… یاالله» مرا بغل کرد و بوسید. خیلی از نطق من در مجلس خوشش آمده بود. خیلی منفعل شدم که یک آدمی که آن‌طور با او برخورد کردم این‌طور محبت کند و این از ویژگی‌های خوب احمدآقا بود»

 

 

 

 

 

 

 

 

نماینده