جمشیدی به آمار بیش از صد هزار نفری زنان سرپرست خانوار مازندران اشاره کرد و افزود:صد هزار و 343 زن سرپرست خانوار در مازندران و جود دارد و این آمار رو به افزایش است.

 

به گزارش خبرنگار شرق پرس مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران که در جلسه  شورای اداری  شهرستان بهشهر و در محل فرمانداری این شهر سخن  می گفت با اشاره به حضور بانوان در جامعه  اظهار داشت: جامعه ای به توسعه پایدار دست پیدا نمی کند مگر اینکه به  حوزه بانوان و خانواده بیشترین توجه را داشته باشد و رصد فرهنگی  را در این حوزه انجام دهد.

 

مریم جمشیدی  افزود:با توانمندی هایی که  در بهشهر  وجود دارد  انتظار می رو د مسئولان در این حوزه همراهی بیشتری داشته باشند. زمانی می توانیم جامعه آرامتری داشته باشیم که حساسیت بیشتری در حوزه  زنان و خانواده نشان دهیم.

 

behshah-edari541

 

 وی د رخصوص برپایی کارگاههای آموزشی تحکیم خانواده عنوان کرد: تعداد ۴۶۸ کارگاه آموزشی را از بهمن  ماه سال ۹۲ تا کنون با موضوع تحکیم خانواده و بررسی آسیب های اجتماعی و طلاق برگزار کردیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده  استانداری مازندران اعلام کرد: مازندران در آمار طلاق رشدی نداشته است هر چند آمار طلاق در استان هم زیبنده مازندران نیست.

 

وی  با بیان اینکه باید از زنان کار آفرین حمایت شود تصریح کرد:  زنان  کار آفرین باید  مورد توجه بیشترقرار گیرند آنانی که شرافتمندانه کار می کنند و قهرمانانی هستند که باشرافت و پاکدامنی زندگی می کنند.

 

 جمشیدی  به آمار بیش از صد هزار نفری زنان سرپرست خانوار مازندران اشاره کردو  افزود:صد هزار و ۳۴۳ زن سرپرست خانوار در  مازندران و جود دارد  و  این آمار رو به افزایش است و این در حالی است که  مازندران از جمله استانهایی است که بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار  آن جوان هستند.

 

وی توجه به ورزش بانوان را خواستار شدو خاطر نشان ساخت:مسئولان در شهرستانها به این مسئله توجه بیشتری نشان دهند.

 

سجادی فرماندار بهشهر نیز در این  جلسه  به حضور بانوان در شوراهای شهرستان  اشاره کردو  افزود: بهشهر از شهرستانهایی است که  بانوان در  عرصه مدیریتی ،سیاسی و اجتماعی آن حضوری فعال دارند.

 

وی ادامه داد :از ۲۷ کاندیدی که برای رقابت در انتخابات ثبت نام کردند ۳ نفر از قشر بانوان هستند و این نشان دهنده حضور فعال آنان در همه عرصه ها بخصوص عرصه های سیاسی است.

 

فرماندار بهشهر در خاتمه سخنانش  در خصوص برنامه ها و پروژه های دهه فجر گفت:تمامی دستگاهها و ادارات شهرستان برنامه ها و افتتاحیه  پروژه های خود را برای برنامه ریزی دهه فجر به فرمانداری بهشهر ارائه دهند.

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام خوشرو مسئول هماهنگی شورای  تبلیغات اسلامی  بهشهر  با بیان اهمیت دهه فجر برای انقلاب اسلامی تصریح کرد:کارگروههای ۲۰ گانه ای تشکیل شد و جلساتی در خصوص برنامه های دهه فجر برگزار گردید.

 

وی یاد آور شد:تمامی دستگاهها و ادارات شهرستان برنامه های دهه فجر را به خوبی برنامه ریزی کنند و سخنان  امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را  به همراه نمادهای این دهه بر روی درب دستگاه و اداره خود نصب کنند.

 

مسئول هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی بهشهر   در خاتمه افزود:مسئولان دستگاهها و ادارات حضور  پررنگی را در برنامه های دهه فجر داشته باشند.
سکینه نوری