مدیرکل محیط زیست مازندران در جلسه مشترک کمیته امدادونجات, از مازندران به عنوان پرچالش ترین استان کشور از نظر مشکلات و مسائل زیست محیطی نام برد و گفت: ضرورت ایجاب می کند همه دستگاهها در جهت برون رفت از این چالش ها که زندگی همه مردم را تحت تاثیر قرار می دهد همکاری نمایند.

مازندران, پرچالش ترین استان کشور از نظر مشکلات و مسائل زیست محیطی

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از مهر سالانه حوادث زیادی نظیر، سیل، خشکسالی، زلزله و آتش سوزی در استان به وقوع می پیوند و این استان را درگیر خود می کند و در جلسه مشترک کمیته امدادونجات، ایمنی و سلامت ستاد خدمات سفراستان مازندران و کارگروه تخصصی امداد ونجات و آموزش همگانی استان که پیش از ظهر دوشنبه برگزار شد، بر لزوم برنامه ریزی برای پیشگیری از حوادث تاکید شد.

 

 

در سالهای اخیر دگرگونی های اقلیمی و آب و هوایی زیادی را در مازندران شاهد هستیم که حوادث نو پدید و بیماریهای نوپدید از جمله عوارض اثبات شده این تغییرات است.

 

 

ناصر مهردادی مدیرکل محیط زیست مازندران در این جلسه مشترک، از مازندران به عنوان پرچالش ترین استان کشور از نظر مشکلات و مسائل زیست محیطی نام برد و گفت: ضرورت ایجاب می کند همه دستگاهها در جهت برون رفت از این چالش ها که زندگی همه مردم را تحت تاثیر قرار می دهد همکاری نمایند.

 

 

همچنین مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، با اشاره به ضرورت همگرایی و هم افزایی دستگاههای اجرایی برای مقابله و کاهش اثرات بلایای مختلف طبیعی و انسانی بر ضرورت توسعه آموزش های عمومی و تقویت زیرساخت های امداد و نجات به خصوص در مناطق روستایی تاکید کرد.

 

 

انجام ۸۰۲ عملیات امدادی

وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه امدادونجات جمعیت هلال احمر استان در خردادماه سالجاری گفت: در خردادماه سال جاری ۸۰۲ عملیات امدادی از سوی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان انجام شد که ارائه خدمات امدادی به سه هزار و ۳۵۴ مصدوم و انتقال ۳۲۰ نفر از مصدومین به مراکز درمانی از جمله خدمات ارائه شده بوده است.

 

 

وی گفت:در این عملیاتها ۹۶۸ تیم امدادی متشکل از سه هزار و ۲۴۸ نفر روز امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند، مچنین ۲۰۰ نفر از اعضای جوان این جمعیت نیز به هشت هزار گردشگر تابستانی در ۱۰ شهر ساحلی استان خدمات لازم را ارائه کردند.

 

 

راه اندازی خانه هال هلال روستایی

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز، ضمن تقدیر از تلاش های جمعیت هلال احمر استان در راه اندازی این کمیته و تشکیل منظم جلسات آن گفت: ایده راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی که از سوی جمعیت هلال احمر استان ارائه شد و در قالب امضای تفاهمنامه چهارجانبه میان ادارات کل پدافند غیرعامل، مدیریت بحران، اداره کل امور روستایی و شوراها و جمعیت هلال احمر استان مازندران به مرحله اجرایی رسید، اقدامی مبارک و موثر در زمینه توسعه آموزش ها و زیرساخت های امداد ونجات در مناطق روستایی است.