جالب اینجاست نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق خود و رساندن آن به 10 میلیون تومان، منت سر مردم می گذارند و می گویند به دنبال جلوگیری از حقوق های نجومی هستند.

مجلس؛ از ادعای مبارزه با "حقوق های نجومی" تا طرح افزایش 150 درصدی حقوق نمایندگان!

 

 

شرق پرس-سرویس سیاسی: طبق این ماده حداقل و حداکثر حقوق کارمندان و مدیران دولتی نباید بیش از هفت برابر باشد و پرداختی بیش از این حد، تخلف و جرم است.

 

این قانون سقف حقوق مدیران را هفت برابر کف حقوق ها می داند. کف حقوق هم همان حقوق کارگران است که هر ساله از سوی دولت اعلام می شود.

 

در سال جاری حداقل حقوق ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد که حداکثر حقوق هم شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

به رغم وجود قانون و صراحت آن در مورد حداقل و حداکثر حقوق ها، اما نمایندگان در اقدامی عجیب به دنبال وضع قانونی دیگر در همین راستا هستند.

 

در واقع نمایندگان طرحی تهیه کردند که بر اساس آن سقف حقوق ها به ۱۰ میلیون تومان می رسد.

 

این اقدام نمایندگان اولین سوالی که به ذهن متبادر می کنید این است که هدف نمایندگان از این کار چیست؟

 

برای پاسخ به این سوال باید توجه داشت که بنا به گفته نمایندگان حقوق آنها چهار میلیون تومان است.

 

این طرح بدان معناست که حقوق خود آنها که چهار میلیون بوده به یکباره ۱۵۰ درصد افزایش می یابد.

 

عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ۲۹ خرداد از تهیه طرح یک‌فوریتی مقابله با حقوقهای نجومی خبر داد و گفت: «تعیین سقف ۱۰ میلیون تومانی برای حقوقها»، «استرداد حقوقهای بیش از سقف تعیین شده» و «اختصاص سهم مازاد حقوقهای بالای ۱۰ میلیون به افرادی با حقوق کمتر از یک و نیم میلیون و بازنشسته‌های با حقوق کمتر از یک‌ونیم میلیون» از جمله محورهای این طرح است.

 

به گفته وی این طرح به امضای ۱۰۰ نماینده هم رسیده و تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

 

ظاهر این طرح مقابله با حقوقهای نجومی است اما باطن آن افزایش حقوق هاست.  افزایش حداکثر حقوق مدیران از شش میلیون و حقوق نمایندگان از چهار میلیون به ۱۰ میلیون تومان.

 

اگر هدف واقعی نمایندگان جلوگیری از حقوق های نجومی است چرا از ابزار نظارتی خود برای اجرای ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری استفاده نمی کنند و به دنبال تعیین سقف ۱۰ میلیون حقوق ها هستند؟

 

این طرح نمایندگان بیش از آنکه از حقوق های نجومی جلوگیری کند به افزایش حقوق ها دامن می زند.

 

اما جالب تر اینکه نمایندگان برای افزایش حقوق خود و رساندن آن به ۱۰ میلیون تومان، منت سر مردم می گذارند و می گویند به دنبال جلوگیری از حقوق های نجومی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

افکار