یوسف نژاد در واکنش به اعتراضات به برد کشتی گیر مازندرانی در انتخابی المپیک گفت : آقای پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نشستی را در اینباره تشکیل داد و توضیحاتی نیز در این ارتباط از سوی فدراسیون داده شد.

یوسف نژاد نماینده ساری و میاندورود: مجلس دخالتی در امور تخصصی فدراسیون کشتی نمی کند

 

 

 به گزارش شرق پرس علی اصغر یوسف نژاد در واکنش به اتفاقات روی داده در مسابقه کشتی انتخابی المپیک بین کشتی گیر مازندرانی و کشتی گیر آذری زبان ( پرویز هادی- کمیل قاسمی) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مسائل فنی کشتی در صلاحیت شورای فنی فدراسیون قرار دارد و ما در این حوزه قصد دخالت نداریم.

 

 

وی ادامه داد : به نطر می رسد شورای فنی فدراسیون کشتی برای انتخاب کشتی گیران تیم ملی اعزامی به مسابقات المپیک یورو ۲۰۱۶ ضوابطی را تعیین کرده که از صلاحیت های تخصصی این شوراست.

 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : مجلس دهم قصد دخالت در امور تخصصی را در هیچ جایی ندارد و تجربه ثابت کرده که این مسائل باید از سوی سازمان های تخصصی انجام گیرد.

 

یوسف نژاد افزود : ما در صورتی که حقی از کسی ضایعه شده باشد و یا دخالت های بیرونی تاثیر گذاری در امور مشاهده شود ، دخالت می کنیم و در غیر این صورت باید سازمان های تخصصی کارشان را انجام دهند.

 

وی گفت که از نظر شخصی ،صلاحیت نحوه انتخاب کشتی گیران تیم ملی برای اعزام به مسابقات برون مرزی را به شورای فنی فدراسیون کشتی می دهد.

 

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی افزود : در ارتباط با اعتراض کشتی گیر آذری، نشستی را آقای پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تشکیل داد و توضیحاتی نیز در این ارتباط از سوی فدراسیون داده شد.

 

یوسف نژاد افزود : فراکسیون ورزش مجلس هم نشستی را برای بررسی جنجال های پس از برگزاری کشتی برگزار کرد و این مسائل را پیگیری خواهد کرد.

 

در مسابقات انتخابی تیم ملی اعزامی به المپیک ۲۰۱۶ ، مسابقه ای بین دو کشتی گیر سنگین وزن تیم ملی ، پرویز هادی و کمیل قاسمی برگزار شد که در پایان مسابقات کمیل قاسمی موفق شد با برد در این مسابقات جواز اعزام به المپیک ۲۰۱۶ را دریافت کند.

 

در پایان این مسابقات که هفته گذشته برگزار شد، پرویز هادی کشتی گیر مغلوب اعتراض هایی را در مورد نحوه برگزاری مسابقات انتخابی بیان کرد که باعث بروز برخی حواشی در پایان مسابقه شد.

 

مسابقات انتخابی با نظر شورای فنی فدراسیون کشتی به عنوان عالی ترین مقام تصمیم گیر در حوزه فنی فدراسیون که متشکل از تعدادی کشتی گیران با تجربه و مدال آور ایران است، اتخاذ و به کشتی گیران نیز اعلام شد.