دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: مجلس و دولت حق ندارند اموال کارگران را به دیگران واگذار کنند و در هفته کارگر با صدای بلند از حقوق جامعه کارگری دفاع می‌کنیم.

daryabeygi9

 

به گزارش شرق پرس، نصرالله دریابیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شعار امسال با عنوان هم‌زبانی و هم‌دلی با دولت و ملت از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد، اظهار کرد: جامعه کارگری با وجود همه مشکلات همگام با اهداف رهبری است.

 

 

فارس نوشت: دریابگی با اشاره به اینکه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی برای اداره بنگاه‌های اقتصادی توسط مردم و ایجاد عدالت اجتماعی سالم در جامعه بود که تاکنون این امر محقق نشد، افزود: کارخانه نساجی قائم‌شهر در اجرای قانون اصل ۴۴ فقط تعطیلی و فقر را تجربه کرد.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اعلام بر اینکه جامعه کارگری از امنیت شغلی برخوردار نیستند، بیان کرد: سرمایه‌گذاران کارخانه‌ها به بهانه مشکلات مالی کارگران را اخراج می‌کنند و این امر به دغدغه بزرگی برای جامعه کارگری تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در ۸ سال دفاع مقدس به دلیل شرایط آن زمان برای جامعه کارگری افزایش دستمزد شکل نگرفت و امروز با توجه به تحریم‌ها و رکود اقتصادی اختلاف بسیاری بین سبد هزینه و درآمد کارگران وجود دارد، تصریح کرد: از میزان دریافتی دستمزد کارگران و بازنشستگان گلایه‌مند هستیم.

 

دریابیگی با بیان اینکه بازنشستگان به عنوان آینه‌های کارگران در جامعه هستند، خاطر‌نشان کرد: باید افزایش دستمزد بازنشستگان کارگر را ۱۷ درصد اعلام می‌کردند و کارخانه‌هایی که از سود بیشتری بهره‌مند هستند باید دستمزد کارگران خود را افزایش دهند.

 

وی با اشاره به اینکه مازندران یک‌هزار و ۵۰۰ بازنشسته و مستعمر بگیر دارد که بازنشستگان این کارخانه ماهانه کمتر از ۹۰۰ هزار تومان دستمزد دریافت می‌‌کنند، افزود: سازمان تامین اجتماعی به جامعه کارگری تعلق دارد و جامعه کارگری از اقدام وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی که به بهانه سلامت کشور و رایگان بودن درمان همه مردم، خواهان از هم‌پاشیدگی سازمان تأمین اجتماعی است، انتقاد شدید دارد.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در پایان گفت: مجلس و دولت حق ندارند اموال کارگران را به دیگران واگذار کنند و در هفته کارگر با صدای بلند از حقوق جامعه کارگری دفاع می‌کنیم.