شاعری با اشاره به اینکه در حوزه ای اگر مدیران جهادی باشند کارها پیشرفت بهتری خواهد داشت افزود شهرداری گلوگاه و برخی ادارات باید متحول شوند و عزل و نصب مدیران نیز از وظایف نماینده مجلس نیست...

شاعری نماینده شرق مازندران:مجوزهای راه گلوگاه به دامغان دریافت شد/ شهرداری گلوگاه باید متحول شود

به گزارش شرق پرس دکتر شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان گلوگاه با اشاره به شرایط خاصی که در آن قرار گرفته ایم اظهار داشت: با درک شرایط و تلاش و بصیرت پشت سر ولایت و رهبری قرار گیریم تا بتوانیم از آزمونهایی چون ناامنی منطقه و تحریم های آمریکا به سلامت عبور کنیم و توطئه ها را خنثی کنیم.

وی افزود؛ دشمنان قبل از ناامنی عراق و سوریه به فکر ایجاد ناامنی در ایران بودند که با هوشمندی مردم و نیروهای امنیتی و لطف خداوند موفق به اجرای طرح های خود نشدند و حتی در هفته گذشته آمده بودند تا در صحن مجلس نمایندگان را به رگبار ببندند اما نه تنها موفق نشدند بلکه خودشان هم به هلاکت رسیدند.

شاعری با اشاره به تصویب تحریم های جدید در سنای آمریکا آن را نقض کننده صریح برجام دانست و گفت: ما می دانستیم و رهبری هم بارها فرمود که آمریکا بدعهد است و به برجام عمل نخواهد کرد اما لازم بود تا افکار عمومی و جامعه جهانی و کشورهای خوشبین به آمریکا بفهمند که هر کسی به آمریکا اعتماد کند در واقع تیشه به ریشه ی خود زده است.

نماینده شهرستانهای بهشهر, نکا و گلوگاه در بخش دیگری از سخنان خود درباره مصوبات مجلس در سال گذشته اظهار داشت؛ درخصوص کنترل واردات محصولات کشاورزی و حمایت از تولیدات داخل تصمیمات خوبی در کمیسیون کشاورزی گرفته شد و در توسعه و بکارگیری شیوه های نوین آبیاری دولت را مکلف کردیم ۸۵ درصد را پرداخت کند و کشاورز فقط ۱۵ درصد بپردازد.

وی گفت درباره مستمندان نیز دولت مکلف شد مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را دونیم تا سه برابر افزایش دهد که از اول فروردین اجرایی شد.

این نماینده مجلس در تشریح عملکرد یکساله خود در مجلس به طرح های زیرساختی در حال اجرا در منطقه اشاره کرد و گفت: در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم تا بیش از ۶۰ روستا در منطقه هزار جریب از نعمت گاز برخوردار شوند.

شاعری گفت: در بخش بهداشت و درمان کل منطقه را بصورت بلوک های درمانی تعریف کردیم که اکنون بیمارستان جایگزین بهشهر و ثامن الائمه گلوگاه و مراکز بهداشتی را در اولویت گذاشتیم و از وزیر مربوطه دستور برای گلوگاه گرفتیم که دو آمبولانس با اعتبار ۲/۵ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص داده شد و مراکز بهداشت برخی از روستاهای اطراف نیز بزودی افتتاح خواهندشد.

وی با اشاره به راه ارتباطی گلوگاه به دامغان گفت: پس از ۶ ماه توانستیم مجوزهای این طرح بگیریم و منتظر اختصاص بودجه از سوی دولت هستیم و در مورد توسکاچشمه هم مجوزهای لازم را برای کار کردن شهرداری گلوگاه گرفته ایم. 

نماینده شرق مازندران راههای روستایی, سالن ورزشی, آب شرب, سد گلورد, احیای تالاب میانکاله, شهرکهای صنعتی و فاضلاب شهری را از دیگر اقدامات پیگیری شده در سال گذشته اعلام و کرد و افزود احتمالا فاضلاب شهری بهشهر را امسال شروع خواهیم کرد ودر نکا و گلوگاه نیز پس از پایان یافتن مطالعات این طرح اجرایی خواهد شد.

شاعری در پایان با اشاره به اینکه در حوزه ای اگر مدیران جهادی باشند کارها پیشرفت بهتری خواهد داشت افزود شهرداری گلوگاه و برخی ادارات باید متحول شوند و عزل و نصب مدیران نیز از وظایف نماینده مجلس نیست.