یکی از مدارس شهرستان میاندورود با وجود دانش آموزان به بخش کشاورزی اجاره داده شد و مدیر کل آموزش و پروش مازندران این عمل را با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی خوب دانسته است.

 

 

به گزارش شرق پرس مدرسه‌ای در روستای قندارخیل میاندورود با وجود داشتن دانش‌آموز برای بحث کشاورزی اجاره داده شد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: این مدرسه با زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع دارای هفت دانش‌آموز است.

 

 

علی قاسمی با بیان اینکه زمین این مدرسه بدون استفاده رها شده بود، گفت: تقاضاهای مختلفی از جمله استفاده از زمین برای تمرین‌های ورزشی و تبدیل به باغ داشتیم که در نهایت تصمیم بر این گرفته شد که در بحث کشاورزی وارد شویم.

 

 

وی با اشاره به اینکه این اقدام خارج از فضا و زمین اطراف مدرسه صورت گرفت، تصریح کرد: از نظر اقتصادی با توجه به وضعیت آموزش و پرورش و همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصادمقاومتی اقدام خوبی بوده و از نظر طبیعی نیز به نفع دانش‌آموزان است.

 

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: آسیبی به مدرسه و فضای اموزشی وارد نشده است.

 

 

قاسمی در پایان گفت: این اقدام در زمینه طرح انتقال منابع درآمدی در سایر شهرهای مازندران در دستور آموزش و پرورش مازندران قرار دارد.

 

 

مدیرکل ورزش و جوانان نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: آموزش و پرورش اگر قصد واگذاری این زمین‌ها را دارد بهتر است این موارد را به اداره کل ورزش و جوانان منعکس کند و نسبت به تجهیز این فضاها اقدام می‌شود.

 

 

 

حبیب‌ حسین‌زادگان با بیان اینکه در جریان این مسئله نیستم، گفت: آموزش و پرورش این موارد را دست‌کم به اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها انعکاس دهد تا از سوی اداره کل ورزش و جوانان مورد پیگیری قرار گیرد.

 

 

درست است مازندران در بحث کشاورزی دارای قابلیت و استعدادهای بسیاری است ولی با توجه به اینکه مدرسه محیطی فرهنگی است بهتر بود این اقدام هم‌سو با کارهای فرهنگی آموزشی مدارس باشد و درآمدزایی نیز به سمت کارهای فرهنگی سوق یابد.

 

 

مدرسه قندارخیل به کشاورزاناجاره داده شد+عکس

 

madrese-ghandarkhil2

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس