جاودانی با اشاره به اینکه مدیران در مقابل نقدهای سازنده آستانه تحمل‌شان را بالا ببرند و نقدپذیر باشد، ادامه داد: ضعیف بودن رسانه‌ها هم از دیگر مشکلات است زیرا تعداد کمی از خبرنگارنماها و روزنامه‌نگارنماها در برخورد با مدیران برای تامین منافع خود آنها را تهدید به انتشار مطالب انتقادی می‌کنند که به‌هیچ وجه قابل‌پذیرش نیست.

مسئولین آستانه تحمل خود را در مقابل نقدها بالا ببرند

 

 

 

به گزارش شرق پرس احد جاودانی امروز در گفت‌وگو با  فارس در شهرستان ساری اظهار کرد: خبرنگاران از افراد فعال جامعه هستند که در راستای آگاهی‌بخشی جامعه برای توسعه، عمران و آبادانی حرکت دارند.

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری حرفه مقدس و ارزشمندی است که نه‌تنها نسل‌ فعلی بلکه نسل‌های آینده می‌توانند از قلم سازنده بهره ببرند، افزود: اطلاع‌رسانی وظیفه بزرگی است که خبرنگاران همراه با مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را تقبل کردند.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه اخلاق رسانه‌ای و قلم در فعالیت اصحاب رسانه و خبر گم نشود، تصریح کرد: برخی افراد در رسانه‌ها اخلاق را فراموش کردند.

 

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حوزه رسانه در مازندران حال مطلوبی ندارد، افزود: باید خبرنگاران با اخلاق، صداقت و کار حرفه‌ای سرلوحه باشند.

 

 

جاودانی با اشاره به اینکه فعالیت رسانه‌های مازندران در تولید و تحلیل محتوا رصد شود، یادآور شد: کپی‌برداری توسط برخی رسانه‌ها تولید محتوا نیست بلکه باید تحلیل‌های مهمی همانند دفاع مقدس، محیط‌زیست، دریا، سواحل، سیل و آب‌گرفتگی در شهرهای مختلف در مازندران مشاهده شود در صورتی‌ که کمتر در رسانه‌ها با آنها روبرو می‌شویم.

 

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخی نشریات تخصصی نیاز به افراد متخصص دارند ولی در نشریات عمومی افراد کارآمد فعالیت کنند، گفت: رسانه‌ها باید در انتخاب روزنامه‌نگار و خبرنگار دقت کنند تا باعث رشد و قدرت‌مندی مجموعه خود شوند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه مدیران در مقابل نقدهای سازنده آستانه تحمل‌شان را بالا ببرند و نقدپذیر باشد، ادامه داد: ضعیف بودن رسانه‌ها هم از دیگر مشکلات است زیرا تعداد کمی از خبرنگارنماها و روزنامه‌نگارنماها در برخورد با مدیران برای تامین منافع خود آنها را تهدید به انتشار مطالب انتقادی می‌کنند که به‌هیچ وجه قابل‌پذیرش نیست.

 

 

جاودانی با اعلام اینکه خداوند در قرآن‌کریم به قلم سوگند می‌خورد، افزود: نباید انسان‌های سیاسی از ابزار مطبوعات و نشریات برای میادین سیاسی بهره ببرند، هرچند رسانه‌های مستقل و آنهایی که منافع مردم را به منافع خود ترجیح می‌دهند دارای جایگاه والا و نمره بالایی هستند.

 

 

وی با اعلام اینکه رسانه‌ها در بین مردم حرمت دارند و نباید حرمت آن‌ها شکسته شود، خاطرنشان کرد: باید رسانه‌ها را مجبور کرد تا خبرنگاران خود را آموزش دهند زیرا باید حداقل‌ها از سوی رسانه‌ها رعایت شود و به آداب و شئونات اسلامی در جلسات از سوی رسانه‌ها توجه شود.

 

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعداد خبرنگاران زیادی در مازندران وجود دارند که در عمل فعالیت خاصی از سوی آنها مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: در آینده با حمایت همه خبرنگاران و سرپرستان رسانه، تعداد خبرنگاران کاهش می‌یابد تا میزان خبرنگاران به حد مورد نیاز استان برسد.

 

 

جاودانی از مسئولان رسانه خواست تا در نشریات خود تحلیل از مسائل مختلف داشته باشند و بیان کرد: با توجه به تعداد روزنامه‌های مازندران جایگاه و بازدید آنها در بین مردم بررسی شود.

 

 

وی در پایان گفت: دستگاه‌ها و نهادها هم نباید با رسانه‌ها معامله کنند و اگر قرار است آگهی و یا کمکی به رسانه‌ها شود همه به یک میزان نگریسته شوند.