مسئولان ایرباس با استقبال از فروش هواپیما های مسافربری به ایران گفتند نیازهای هواپیمایی ایرانیان خیلی زیاد و چشمگیر است وشرکت متبوعه‌اش سعی می‌کند هواپیماهای خریداری شده را سریع و طی چند ماه به تهران تحویل دهد.

havapeyma-airbus1

 

 

شرق پرس: در حالی که حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در سفر سیاسی-اقتصادی به ایتالیا و فرانسه رفته، مدیرعامل شرکت چندملیتی و عمدتاً فرانسوی ایرباس از تحویل قریب‌الوقوع هواپیماهای مسافربری به ایران خبر داد.

 

بر اساس گزارش رویترز، «فابریس برژیه» مدیرعامل ایرباس امروز گفت: «نیازها(ی ایرانیان) زیاد است. در حال حاضر مذاکراتی در جریان است که می‌تواند به تحویل سریع هواپیماهای ایرباس در ماه‌های آتی بیانجامد.»

 

شرکت ایرباس چند ملیتی است ولی مقر اصلی آن در پایتخت اقتصادی فرانسه یعنی تولوز است؛ رئیس جمهور ایران که شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) به فرانسه رسید، پیش از آن در ایتالیا ترتیب خرید تضمینی هواپیماهای ایرباس را داده بود.

 

با خرید تضمینی این هواپیماها و واسطه شدن یک شرکت بیمه ایتالیایی برای پرداخت اقساطی قیمت هواپیماها، ایرانیان انتظار دارند بدقولی‌های آمریکا در تحویل تسلیحات خریداری شده و اقدامات عجیب پژو در تَرک ناگهانی بازار ایران، در مسیر فرود ایرباس‌ها در فرودگاه‌های کشورشان تکرار نشود.

 

مدیرعامل ایرباس در ادامه مصاحبه خود، به تلاش شرکت تحت مدیریتش برای جلب نظر خریداران ایرانی هم اشاره کرده و گفته: «ما برای نوسازی ناوگان هوایی ایران، در دسترس همتایان ایرانی خود هستیم.»

 

به گزارش فارس, آنطور که مقامات ایرانی گفته‌اند، ۱۱۴ فروند ایرباس از فرانسه خریداری خواهد شد که گویا ۱۹ فروند از آنها، پرنده پهن‌پیکر و قاره‌پیمای ۳۸۰ خواهد بود.